Overslaan en naar de inhoud gaan

Motivaction en 2Basics gaan samen wereld van Esports in kaart brengen

Bij het onderzoek is ook Fnatic betrokken, 's werelds grootste Esports team.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met het onderzoek stellen Motivaction en 2Basics zich tot doel om de wereldwijde community van Esports fans te segmenteren in heldere profielen.

related partner content for mobile comes here

In het Esports domein zijn ruim 400 miljoen mensen actief, voor het overgrote merendeel in de leeftijdsgroepen millennials en generatie Z. Voor marketeers is dit een interessante, maar ook lastig te doorgronden doelgroep. Behalve dat veel marketeers onbekend zijn met gaming, is het door de veelheid aan type games en bijbehorende type gamers lastig om te bepalen welke game cq achterban relevant voor het merk is.

Motivaction en 2Basics zien hierin aanleiding om hun respectievelijke expertises te combineren.  De fanbase van Fnatic (5M) wordt hierbij ingezet om diepe insights te achterhalen. Fnatic is één van de grootste en meest succesvolle professional gaming teams in de wereld. Met wereldwijd miljoenen fans en teams in acht verschillende games wordt Fnatic gezien als het Esports equivalent van Real Madrid. 

In het eerste Esports Segmentatie Model wordt gekeken naar onder andere waarden, motivaties en lifestyles van de verschillende archetypen gamers en naar de brandfit vanverschillende segmentengamers met merken die in het onderzoek meelopen. Daarnaast wordt het Esports media landschap in kaart gebracht. De uitkomsten leveren input voor marketingadvies op strategisch en tactisch niveau. 

Inschrijving voor Unlocking Esports mogelijk tot 26 januari.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in