Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken krijgt wereldwijd lof voor politiek geladen reclame

Het biermerk mengt zich in discussies over feminisme, klimaatverandering en rechten voor transgenders
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

‘Ijzersterk’, ‘subliem’, ‘de reclamewereld moet hier een voorbeeld aan nemen’: slechts een greep uit de positieve reacties op de nieuwste video van Heineken. In de Britse reclamespot (bureau: Publicis Londen) laat het merk actuele kwesties uit de maatschappij zien.

related partner content for mobile comes here

Totaal verschillende opvattingen


De campagne heet ‘Worlds Apart: an experiment.’ In de video worden telkens twee mensen bij elkaar gezet met totaal verschillende opvattingen over klimaatverandering, feminisme of rechten van transgenders. De duo’s bouwen samen een bar en moeten elkaar ondertussen vragen stellen. Zo leren ze elkaar kennen, zonder dat ze weten dat ze zo sterk van mening verschillen.

De campagne heet ‘Worlds Apart: an experiment.’ In de video worden telkens twee mensen bij elkaar gezet met totaal verschillende opvattingen over klimaatverandering, feminisme of rechten van transgenders. De duo’s bouwen samen een bar en moeten elkaar ondertussen vragen stellen. Zo leren ze elkaar kennen, zonder dat ze weten dat ze zo sterk van mening verschillen.

Als de bar klaar is, laat Heineken video’s zien waarin ze hun mening geven over de kwesties. Vervolgens mogen ze kiezen: weggaan, of drinken ze samen een biertje en bespreken ze hun verschillende opvattingen?

Boodschap van eenheid, vrede en begrip


Volgens Heineken zijn de mensen in de video geen acteurs en was dit een echt experiment. De video is in een week meer dan 3,5 miljoen keer bekeken en wordt geroemd op social media en in de internationale pers.

Volgens Heineken zijn de mensen in de video geen acteurs en was dit een echt experiment. De video is in een week meer dan 3,5 miljoen keer bekeken en wordt geroemd op social media en in de internationale pers.

Het filmpje wordt vaak vergeleken met de Kendall Jenner-commercial van Pepsi. In tegenstelling tot Heineken, kreeg Pepsi een hoop kritiek op de video. Met het filmpje wilde het merk naar eigen zeggen ‘een wereldwijde boodschap van eenheid, vrede en begrip’ tonen, maar dat mislukte volledig.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in