Onder het motto ‘Bedank jouw kerstheld’ stelt Coca-Cola consumenten dit jaar in staat om een kerstwens over te brengen aan iemand die ze beschouwen als ‘hun kerstheld’. Daartoe is de bekende Coca-Cola kersttruck uitgerust met een LED-scherm van 9 bij 2,4 meter. Brandmanager Coca-Cola, Daan Berendsen: ‘Zo zien consumenten de persoonlijke kerstwens voor hun kerstheld groots verschijnen. We maken -samen met de kerstman en zijn elfjes- nog een foto bij het bedankje, zodat deze ook wordt vereeuwigd.’
Campagne
De Coca-Cola-kerstcampagne bestaat uit vier onderdelen. Om te beginnen worden alle Coca-Cola varianten (regular, light en zero sugar) en soorten verpakkingen voorzien van een thematische kerstuitstraling. Op televisie vertoont Coca-Cola dezelfde kerstcommercial als vorig jaar (een 60- en een 30-secondenversie), maar daar worden twee tag-ons aan gehangen De eerste roept op tot het bezoeken van de truck-tour activatie en de tweede promoot de originele glazen Coca-Cola fles, die het kerstdiner volgens Coca-Cola nog feestelijker kan maken.
Dan is er dus de kersttruck met het grote LED-scherm, die sinds woensdag door het land is gaan rijden. De volledige trucktour is hier te vinden. En tot slot kan via diezelfde website (vanaf 11 december live) ‘jouw kerstheld’ digitaal bedankt worden. Kerstwensen worden in een video verwerkt. Deze gedachte van ‘bedank jouw kerstheld’ laat Coca-Cola tevens terugkomen in beelden die worden gedeeld via social media met de #mijnkerstheld.
Credits
De kerstcampagne is ontwikkeld door Sra Rushmore (Madrid). Zij rekruteerde Andy Fogwillto om de commercial te ontwikkelen. De commercial is opgenomen in Praag.
In Nederland is Chase in samenwerking met Livewall verantwoordelijk voor het digitale connectie-idee en UM voor het mediaplan. Isobar is verantwoordelijk voor social media, Chase voor Expertimental Marketing en de trucktour en Coopr voor PR.
zouden jullie mij willen helpen ?
ik betaal de onkosten natuurlijk.
mvg