Overslaan en naar de inhoud gaan

Christmas brand Coca-Cola zet in op ‘het bedanken van je kerstheld’

Het frisdrankmerk wil mensen in staat stellen om hun dierbaren tijdens de feestdagen de aandacht te geven die ze verdienen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Onder het motto ‘Bedank jouw kerstheld’ stelt Coca-Cola consumenten dit jaar in staat om een kerstwens over te brengen aan iemand die ze beschouwen als ‘hun kerstheld’. Daartoe is de bekende Coca-Cola kersttruck uitgerust met een LED-scherm van 9 bij 2,4 meter. Brandmanager Coca-Cola, Daan Berendsen: ‘Zo zien consumenten de persoonlijke kerstwens voor hun kerstheld groots verschijnen. We maken -samen met de kerstman en zijn elfjes- nog een foto bij het bedankje, zodat deze ook wordt vereeuwigd.’

related partner content for mobile comes here

Campagne
De Coca-Cola-kerstcampagne bestaat uit vier onderdelen. Om te beginnen worden alle Coca-Cola varianten (regular, light en zero sugar) en soorten verpakkingen voorzien van een thematische kerstuitstraling. Op televisie vertoont Coca-Cola dezelfde kerstcommercial als vorig jaar (een 60- en een 30-secondenversie), maar daar worden twee tag-ons aan gehangen De eerste roept op tot het bezoeken van de truck-tour activatie en de tweede promoot de originele glazen Coca-Cola fles, die het kerstdiner volgens Coca-Cola nog feestelijker kan maken.

Dan is er dus de kersttruck met het grote LED-scherm, die sinds woensdag door het land is gaan rijden. De volledige trucktour is hier te vinden. En tot slot kan via diezelfde website (vanaf 11 december live) ‘jouw kerstheld’ digitaal bedankt worden. Kerstwensen worden in een video verwerkt. Deze gedachte van ‘bedank jouw kerstheld’ laat Coca-Cola tevens terugkomen in beelden die worden gedeeld via social media met de #mijnkerstheld.

Credits
De kerstcampagne is ontwikkeld door Sra Rushmore (Madrid). Zij rekruteerde Andy Fogwillto om de commercial te ontwikkelen. De commercial is opgenomen in Praag.
In Nederland is Chase in samenwerking met Livewall verantwoordelijk voor het digitale connectie-idee en UM voor het mediaplan. Isobar is verantwoordelijk voor social media, Chase voor Expertimental Marketing en de trucktour en Coopr voor PR.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
rian schrijvers

hoi hebben jullie nog spullen van coca cola kerst ?
zouden jullie mij willen helpen ?
ik betaal de onkosten natuurlijk.
mvg

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in