Premium

Candid Group neemt mediabureau Stroom over

Het Rotterdamse Stroom maakt per direct onderdeel uit van de Candid Group.

Onder Candid Group (gevestigd in Amsterdam) vallen de labels Head to Head, BBK Media, Vostradamus, Vlam, Lavinci en het marketingnieuwsplatform .

Stroom werd in 2002 opgericht en is actief op het gebied van onderzoek, strategie, offline/online mediaplanning en -inkoop. Bij het Rotterdamse bureau werken 19 mensen voor meer dan 70 merken, waaronder Blokker, Klaverblad Verzekeringen, FNV en De Hypotheker. In het recente eindigde het op de 1e plaats bij de adverteerders.  

Digitale slag en consolidatie
Titus Eikelboom van Stroom ziet twee belangrijke ontwikkelingen in de markt; de digitale slag die momenteel gemaakt wordt en consolidatie. ‘Wil je dan je dienstverlening in de toekomst blijven innoveren, dan zijn daarvoor behoorlijke investeringen nodig. Door ons aan te sluiten bij Candid Group kunnen we dat verder uitbouwen.’ 

Candid Group CEO Gérard Ghazarian vult aan: ‘En Stroom is goed renderend bureau dat prima in onze portfolio past.’

Patrick Veldhuis van Stroom: ‘Candid Group is het meest Rotterdamse netwerk dat in Amsterdam is gevestigd. De visie en mentaliteit zijn vergelijkbaar: dingen niet moeilijker maken dan ze zijn, ondernemerschap en energie. De ambities van de Candid Group spreken ons erg aan.’

Stroom blijft onafhankelijk opereren binnen de groep, maar uiteraard kunnen beide partijen elkaar helpen. Eikelboom: ‘Wij doen kwalitatief onderzoek, wat een mooie toevoeging is binnen de Candid Group. Daar kunnen we een aanvulling zijn voor Vostradamus. Wij hadden andersom nog geen websolutions en (content)creatie in huis. De sales kunnen we samen doen, net als de backoffice. Verder houdt ieder label binnen de groep zijn eigen verantwoordelijkheid.’ 

De dagelijkse leiding is in handen van het huidige managementteam dat bestaat uit de oprichters Patrick Veldhuis en Titus Eikelboom samen met Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach.

Onafhankelijke bureaus
Ghazarian is er van overtuigd dat de onafhankelijke bureaus zich in deze markt meer moeten verenigen. ‘Pas dan kun je een volwaardig alternatief zijn voor nationale adverteerders die nu nog met de internationale bureaunetwerken werken. En dat is wat we willen. De nationale klanten willen meer aandacht en focus dan ze nu krijgen bij die netwerken. Dan moet je ze ook een alternatief bieden met een behoorlijk volume, anders belanden ze tussen wal en schip.’

Foto vlnr: Rutger Mackenbach, Gérard Ghazarian (Candid Group), Yessica Zwetsloot, Titus Eikelboom, Patrick Veldhuis en Youri van der Mijn (Candid Group).

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie