De organisatie van de Amsterdamse ‘open avond’ van de creatieve sector maakt bekend welke bureaus dit jaar meedoen.Tijdens de tweede editie van Adnight mogen marketeers, creatievelingen en studenten een avond lang binnenkijken bij 50 bureaus.
Line-up
Bureaus die op 6 oktober hun deuren openzetten voor het publiek zijn Anomaly, Audentity, BlauwGras, Boomerang Agency, CapeRock, Chunk, CZAR, DEPT, DPPLR, Etcetera&RedUrban, Joe Public, Keplar, Khanna\Reidinga, Lemon Scented Tea, Merktroubadour, Ogilvy, Ride, Smoke & Mirrors, SoundCircus, Superheroes, Skybox, The Oddshop, Vandejong en Yune.
Eerder maakte Adnight de volgende namen bekend: 72andSunny, 180Kingsday, Achtung! McGarryBowen, Alfred, Ambassadors, Cake Film, Capitola, CloudFactory, CODE D’AZUR, Dorst & Lesser\Social1nfluencers, Energize, Grrr, INDIE Amsterdam, Isobar, Kokoro, MassiveMusic, N=5, Selmore, Superhero Cheesecake, TBWA\Neboko, Tosti Creative, VICE/VIRTUE, Wayne Parker Kent en Woodwork.
Afspiegeling van de creatieve sector
De organisatie heeft de line-up samengesteld op basis van input uit het vak. Deze selectie moet een afspiegeling zijn van de Amsterdamse de creatieve gemeenschap. Als bezoeker kun je werk bewonderen, vakgenoten ontmoeten en deelnemen aan workshops.
Adnight begint dit jaar om 18:00 uur, twee uur vroeger dan vorig jaar. De eerste editie trok vorig jaar meer dan 2.500 bezoekers. Bureaus organiseren zelf een programma tijdens de avond. De organisatie zorgt voor ondersteuning en een overzicht van de deelnemende bureaus en activiteiten, zodat bezoekers zelf hun avond kunnen samenstellen.
Afterparty
Er is ook een afterparty waar bezoekers hun ervaringen met elkaar kunnen delen. Dit jaar zal De Marktkantine als locatie fungeren.
(Anders sta je Zaterdag 6 oktober voor een dichte deur) ;-)