Zorg en Zekerheid lanceert een nieuwe merkcampagne, ‘Hier voor jou’, omdat je goed voelen voor ieder mens iets anders zou betekenen. Met de campagne, die tot stand is gekomen door een roadtrip die Zorg en Zekerheid de afgelopen maanden door het werkgebied heeft gemaakt, wil de zorgverzekeraar werken aan 'de gezondste regio van Nederland'. Het merk zegt hiervoor verhalen en antwoorden op de vraag, ‘Hoe word jij de gezondste versie van jezelf?’, achterhaald te hebben. De campagne is ontwikkeld door Storyboard.
Verzameling verhalen ter inspiratie
De zorgverzekeraar stelt dat het de afgelopen periode geluisterd heeft naar zorgverleners, besturen en leden van sportclubs, werkgevers, ouders en kinderen, leraren, vrijwilligers, studenten en afgevaardigden van de eigen Ledenraad. Het gepresenteerde resultaat is een verzameling verhalen van vrolijke mensen, depressieve mensen, chronisch zieke mensen en mensen blakend van gezondheid.
Het zijn volgens Zorg en Zekerheid gewone mensen die vertellen over hun levens. ‘Wat ze missen, waar ze blij mee zijn. En wat beter kan, om de gezondste en gelukkigste versie van zichzelf te zijn: ter inspiratie en ambitie.’
Campagnevideo: 'Een roadtrip door de regio'
Hier voor jou-merkcampagne
Het betreffende werkgebied waar Zorg en Zekerheid aan refereert bestaat uit het Groene Hart van de Randstad.
Henk Gerla, lid Raad van Bestuur, vertelt dat de meeste zorgverzekeraars wel overal zijn, maar dat zijn organisatie hier is. ‘Bijna 200 jaar geleden zijn wij hier begonnen en al die tijd zijn we hier gebleven. Hier horen we thuis. In deze campagne combineren we die boodschap met het doel van ons werk. Door ons werkterrein, hier, te onderstrepen en zo de relevantie voor al onze buurtgenoten duidelijk te maken.’
Positief verbinden
De campagne moet tegelijkertijd ook verduidelijken dat niet alleen Zorg en Zekerheid er hier is voor jou. ‘Daarvoor zijn we te bescheiden’, vervolgt Gerla. ‘We geven in de campagne ook een podium aan de mensen, initiatieven en plekken die bijdragen aan de gezondheid van de mensen in het Groene Hart van de Randstad. Want zij zijn net zo goed hier voor jou. Op allerlei verschillende, positief gezonde manieren.
We willen graag als zorgverzekeraar helpen die verbindingen te leggen. De initiatieven die we gestart zijn hebben erin geresulteerd dat jong en oud hier meer bewegen dan het landelijk gemiddelde. Daarnaast zijn we betrokken bij projecten die zorgen voor meer mentale fitheid en ondersteunen we mensen sociaal en financieel zodat ze mee kunnen doen.’
Culturele relevantie
Martijn de Kemp, ceo van Storyboard vertelt dat het werk van zijn bureau draait om merkverhalen met culturele relevantie.
‘Terwijl de meeste zorgverzekeraars zich richten op ziektepreventie, zet Zorg en Zekerheid zich juist in voor gezondheid. Om dit verhaal tot leven te brengen zijn we op zoek gegaan naar echte mensen met autoriteit in de regio, die nauw met dit thema in verbinding staan. Door te luisteren naar wat er écht leeft in de regio, komt Zorg en Zekerheid steeds dichter naast zijn doelgroep te staan.’
Lees ook: Pechvogel-stel van Ohra schittert weer in nieuwe campagne
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!