Sanoma verwelkomt jaarlijks ruim 300.000 bezoekers op events, via bijvoorbeeld Libelle Zomerweek, Margriet Winter Fair, vt wonen&design beurs en Tina Festival. Inmiddels is er jarenlange ervaring opgebouwd en kan Sanoma met recht stellen dat eventmarketing niet mag missen in de marketingcommunicatiemix.
Events creëren engagement
Mark Miedema, Director Events: ”We zien allemaal dat het steeds lastiger wordt doelgroepen op kwalitatief niveau te bereiken en te engagen. Engagement is essentieel om de consument door de funnel te leiden, van awareness tot transactie. Events zijn hier bij uitstek geschikt voor, want het is dé plek waar de doelgroep tot leven komt. Bezoekers komen naar een event om te kunnen zien, testen, proeven, beleven, aanraken en zich te laten informeren. En ze geven waardevolle feedback. Ze binden zich écht aan je merk tijdens een event. En door deze beleving te combineren met communicatie in Sanoma media, voorafgaand en na een event, verrijk je je event deelname enorm.”
Onderzoek effectieve inzet evenementen
Om exposanten de beste resultaten te bieden doet Sanoma geregeld onderzoek naar optimale inzet van events. In samenwerking met onderzoekbureau Validators werden onlangs vijf verschillende onderzoekstechnieken ingezet om het gedrag van eventbezoekers te registreren. En dit leidde tot 10 inzichten voor effectieve inzet van evenementen. Benieuwd? Lees deze inzichten hier.
De Sanoma events in 2019
Naast de eerder genoemde grote events die al jaren bestaan, organiseert Sanoma ook events in opdracht van een klant. Daarnaast blijft Sanoma innoveren. In 2018 is een nieuw event georganiseerd, het In de Wolken Festival, gekoppeld aan het merk Ouders van Nu. Dit was een groot succes met 16.500 bezoekers.
Wil je weten wat de Sanoma events voor jou kunnen betekenen? Bekijk dan hier de eventskalender van 2019.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!