Aziatische supermarktketen Amazing Oriental met full funnel aanpak
Meer naamsbekendheid genereren, top of mind zijn bij potentiële klanten en traffic naar de winkels én webshop verhogen, dat is de wens van de grootste Aziatische supermarktketen van Nederland Amazing Oriental.
Touch fase: de eerste kennismaking met het merk
In de touch fase staat de eerste kennismaking van de doelgroep met het merk centraal. Hierbij is gekozen voor de inzet van printadvertenties op een prominente plek van het Algemeen Dagblad, namelijk: de voorpagina.
Daarnaast zijn er op verschillende momenten door het jaar heen, impactvolle online skin + billboards ingezet op relevante pagina’s van AD.nl en NU.nl die duidelijk de aandacht trekken van de bezoeker. Verder is er in deze fase gebruikt gemaakt van de indebuurt nieuwsbrief. Indebuurt is het nummer 1 lokale nieuwsplatform voor iedereen die op de hoogte wil blijven van de leuke dingen die in zijn of haar stad spelen. De content is hierbij uiteraard afgestemd per locatie en nieuwsbrief.
Tell fase
Nu de doelgroep in deze touch fase kennis heeft kunnen maken met het merk, kunnen we verdieping aanbrengen in de Tell fase. Hiervoor zijn verschillende branded content artikelen ingezet via AD.nl waarbij er middels recepten meer wordt uitgelegd over de Aziatische keuken met een subtiele verwijzing naar Amazing Oriental. De recepten zijn vervolgens doorgeplaatst in de dagbladen van ADR-nieuwsmedia. Richting de feestdagen werd het ‘digitale feestmagazine’ ingezet om het speciale kerstdiner; de Hot Pot uit te lichten.
Middels gelokaliseerde artikelen op Indebuurt, konden we ook op plaatselijk niveau de doelgroep bereiken en in contact brengen met een van de Amazing Oriental vestigingen bij hen in buurt.
Sell fase
In de, always on, Sell fase richten we ons op de conversie richting de winkels en webshop. Dat gebeurden via het platform Reclamefolder.nl. Reclamefolder.nl is het grootste online voordeelplatform, waar alle reclamefolders van Nederland op terug te vinden zijn. In de folders van Amazing Oriental is een directe mogelijkheid om naar de webshop door te klikken. Perfect om in te zetten in deze sell fase en is zowel voor de latente áls kopende doelgroep interessant.
Resultaten
De aansprekende, relevante content, leidde tot mooie resultaten:
Touch: De verschillende skin + billboards, hebben ruim 2,6 miljoen impressies gerealiseerd. En via de twee printuitingen op de voorpagina’s van het Algemeen Dagblad zijn nog eens meer dan een miljoen consumenten bereikt.
Tell: De digitale branded content artikelen hebben allen ruimschoots de vooraf gestelde KPI behaald. De lange leestijd van de artikelen laat zien dat de content als aansprekend en inspirerend wordt ervaren. Ook de lokale aanpak via indebuurt.nl werpt zijn vruchten af: Het aantal artikel landingen is ruim 1,9 keer hoger dan verwacht.
Sell: Via de inzet van Reclamefolder.nl zijn de digitale folders van Amazing Oriental circa 100.000 keer per maand gelezen.
In totaal zijn via de printinzet ruim 4 miljoen mensen bereikt en via de uitgebreide digitale inzet nog eens 3 miljoen.
Een tevreden klant!
Benieuwd naar de case video? Kijk mee op dpggrow.nl hoe wij middels een full funnel strategie (Touch, Tell, Sell) op een succesvolle manier aan de merkpositie van Amazing Oriental bouwen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!