USG gaat concurrentie met bureaus aan

USG Capacity gaat de concurrentie aan met communicatiebureaus. Het gaat minder uurtje-factuurtje werken en meer volledige producten maken voor opdrachtgevers. Dat staat in het nieuwe meinummer van Communicatie Magazine.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens algemeen-directeur Michèl Schilders sluit dit beter aan bij de behoeften in de markt. ‘Het probleem van de klant is over het algemeen niet: ik moet 24 uur een communicatie- of marketingmanager hebben. Maar wel: ik moet een goed sociale-mediabeleid opzetten. Of ik wil een prachtig relatiemagazine in de markt zetten.’

Schilders erkent dat de nieuwe manier van werken van USG nauwelijks verschilt van het werk van een normaal communicatiebureau. Hij zegt stukken goedkoper te kunnen werken. ‘Want wij hebben nauwelijks overhead en ook niet allemaal dure communicatiespecialisten in dienst. We werken met een flexibele schil.’

David Gribnau, voorzitter van de VPRA, reageert kritisch. ‘USG Capacity is goed in het werven en leveren van mensen, maar of ze ook als een communicatiebureau kunnen werken? Ik heb mijn twijfels. Maar goed, uiteindelijk is er maar één die dat bepaalt, en dat is de markt.’

De koerswijziging van USG heeft ook gevolgen voor het merk. Per 1 mei is de naam USG Capacity veranderd in USG Marketing, Communication & Sales.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie