Unilever verkoopt de sauzen van het merk Chicken Tonight aan Zwanenberg Food Group. Dat laatste bedrijf produceerde de sauzen al voor de Brits-Nederlandse multinational. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
De merknaam uit het Unilever-portfolio zag het levenslicht in 1992 in de Verenigde Staten. De Amerikaanse versie van het product mislukte snel (bron: Wikipedia), maar werd onder andere in Nederland wel populair. In ons land stond Chicken Tonight aanvankelijk als een submerk van Unox in de schappen.
Chicken Tonight is in Nederland ook gevoerd als submerk van Knorr. In 2015 werd het een stand-alone-merk.
Wellicht dat u Chicken Tonight kent van de typische 90's-commercial hieronder.
Bertolli
Zwanenberg nam in 2017 een fabriek van Unilever in Oss over. In die fabriek produceert het bedrijf onder meer worsten, soepen en sauzen en doet dat deels in opdracht van Unilever. Zwanenberg maakt onder meer ook Bertolli-sauzen en Unox-soepen in Oss.
Volgens een woordvoerder van Unilever paste het merk minder goed binnen de samenstelling van de portefeuille. Daarom stelde Unilever ook minder marketingbudget beschikbaar om het merk te ondersteunen. 'Unilever is heel actief richting plantaardige producten aan het bewegen', zegt Unilever, wijzend op de aankoop van De Vegetarische Slager vorig jaar.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!