Ook van Zalando mag je nu jezelf zijn
Op 15 september lanceert Zalando zijn nieuwe brand identity. De Duitse webwinkel verrast met onalledaagse modellen. 'Durf jezelf te zijn.'
Na Wehkamp komt ook Zalando met een opvallend ‘menselijke’ campagne (zie commercial verderop in dit artikel). Dat kan geen toeval zijn. Na jaren waarin vooral om marktaandeel geknokt werd, willen de twee grootste webshops in kleding (in Nederland) nu af van hun functionele imago. Lage prijzen, een breed assortiment en goede service zijn niet onderscheidend en te makkelijk te kopiëren. Beide ketens willen bouwen aan een emotionele band met klanten. Wehkamp koos eerder dit jaar voor een campagne die vrouwen rauw, sexy en kwetsbaar in beeld brengt (lees hier: 'Rauw, kwetsbaar, sexy, zelfverzekerd. Sorry, is dit Wehkamp?') Zalando laat deze herfst modellen zien ‘die een barrière hebben overwonnen’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid