Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook van Zalando mag je nu jezelf zijn

Op 15 september lanceert Zalando zijn nieuwe brand identity. De Duitse webwinkel verrast met onalledaagse modellen. 'Durf jezelf te zijn.'
Free to be
Free to be
© Zalando
Free to be
Free to be
© Zalando

Na Wehkamp komt ook Zalando met een opvallend ‘menselijke’ campagne (zie commercial verderop in dit artikel). Dat kan geen toeval zijn. Na jaren waarin vooral om marktaandeel geknokt werd, willen de twee grootste webshops in kleding (in Nederland) nu af van hun functionele imago. Lage prijzen, een breed assortiment en goede service zijn niet onderscheidend en te makkelijk te kopiëren. Beide ketens willen bouwen aan een emotionele band met klanten. Wehkamp koos eerder dit jaar voor een campagne die vrouwen rauw, sexy en kwetsbaar in beeld brengt (lees hier: 'Rauw, kwetsbaar, sexy, zelfverzekerd. Sorry, is dit Wehkamp?') Zalando laat deze herfst modellen zien ‘die een barrière hebben overwonnen’.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in