Kort geleden stond Erica Meiland in de spotlights na haar anti-islam uitspraken. Hierdoor hebben meerdere bedrijven inmiddels besloten om verschillende samenwerkingen met de familie Meiland te beëindigen. Ook dochter Maxime moest eraan geloven.
Het matrassenbedrijf Emma, deelde hun boodschap over het beëindigen van de samenwerking op Instagram. Al snel stroomden de reacties binnen. En die waren niet allemaal even positief.
Dit is het bericht dat Emma deelde op Instagram.
Al eerder besloot Hallmark om de samenwerking stop te zetten. Na Emma volgden ook HelloFresh en Nivea.
Toch wordt er getwijfeld aan de cancel-actie en vindt niet iedereen het een doordacht plan.
Mensen besluiten zelfs om Emma vanaf nu te boycotten.
En ook de andere bedrijven krijgen kritiek via social media.
Maar toch zijn er ook een hoop Nederlanders die de keuzes wél begrijpen.
Stella vindt dat ook hier in iedereen zijn eigen beslissingen mag maken.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.
Alhoewel ik het spijtig vind wanneer iemand door gebrek aan kennis van zaken plots inkomsten moet missen. Staat het ons en de merken vrij om repliek te bieden wanneer uitspraken over een onnodige grens gaan.
Interessantste aan alles vind ik wel de framing dat dit puur en alleen om de moslim uitspraken zou gaan. Terwijl ze over meerdere minderheden vrij plat sprak volgens mij (correct me if im wrong). Dus waarom wordt het in de opiniehoek zo hard tegenover elkaar gezet. De moslim vs het Nederlandse gedachtengoed.
Volgens mij draait het veel meer om vvmu in het algemeen. Wat willen we wel doen ermee en wat niet. Maar ook…wat zijn gepaste consequenties hierbij?
Cheers
Omar