Premium

Superhero Cheesecake heet nu officieel MediaMonks: ‘klanten krijgen meer gebundelde expertise’

Rian Verhagen, managing partner van Superhero Cheesecake, blikt vooruit op de verwachtingen voor klanten.

Drie jaar na zich bij MediaMonks te hebben gevoegd, neemt Superhero Cheesecake afscheid van zijn naam. Managing Partner Rian Verhagen van Superhero Cheesecake blikt vooruit. ‘Voor ons is het qua werk en uitdaging nu de meest interessante route. Door de integratie van de teams van MediaMonks kunnen we de breedte van onze dienstverlening daarom verder opschroeven.’

Het afscheid van de naam Superhero Cheesecake is niet over een nacht ijs gegaan. Verhagen voerde een tijdje terug al gesprekken met Wesley ter Haar, medeoprichter van MediaMonks. Hij hakte begin 2021 de knoop door. ‘Integratie onder één naam was de wens van MediaMonks en voor ons nu ook de volgende stap. Wij zijn een innovatief bureau, willen onszelf altijd uitdagen.’

Digitale ervaringen

Bestaande klanten werden de afgelopen tijd geïnformeerd over de naamswijziging en de verwachte veranderingen. Verhagen blijft met zijn veertigkoppige team in Amsterdam zitten en mag zich voortaan Vice President Immersive Web noemen. In de praktijk betekent dit dat hij leiding blijft geven aan zijn team en zich binnen MediaMonks gaat storten op het leveren van digitale ervaringen – waarover zo meer.

Meer slagkracht

Superhero Cheesecake is op dit vlak uitgegroeid tot een bekende speler en wil zich blijven verbeteren door intensiever samen te werken met MediaMonks. Verhagen rekent onder andere op meer slagkracht door directere toegang tot de uiteenlopende teams van MediaMonks. ‘Social, film, productieplatforms, noem het maar op. Omdat wij vraagstukken geïntegreerd kunnen aanpakken, krijgen klanten meer gebundelde expertise.’

Internationale uitbreiding

MediaMonks heeft 48 kantoren in allerlei landen, met inmiddels meer dan zevenduizend medewerkers. Het team waar Verhagen leiding aan geeft, gaat groeien binnen die bestaande kantoren. ‘We gaan snel een hub bouwen in Azië en breiden momenteel ons team in Buenos Aires uit om Amerikaanse klanten beter te kunnen ondersteunen’, aldus Verhagen. ‘Zeventig procent van het werk van Superhero Cheesecake is in de Verenigde Staten, maar de ondersteuning gebeurt nu vanuit Europa en dat is met oog op het tijdverschil niet ideaal.’

Emotie en first party data

Het team van Verhagen gaat zich binnen MediaMonks toeleggen op het immersive web. Denk aan digitale ervaringen zoals auto’s die via een 3D-simulatie uit elkaar gehaald worden, maar ook interactieve websites en casual games. ‘Ik zie een trend naar webervaringen die een connectie maken met mensen’, aldus Verhagen.

‘Ik denk dat wij veel kunnen toevoegen aan de diensten van MediaMonks, bijvoorbeeld door meer emotie te brengen naar de e-commercekant. Maar ook door samen met MediaMonks te werken om minder afhankelijk te worden van third party data en meer first party data te verzamelen en in te zetten. Voor ons ligt er de taak om klanten te informeren over het gebruik en de voordelen van first data, bijvoorbeeld. Ons product sluit hierop aan.’ Verhagen verwacht dat de grotere vraag naar first party data onder andere gaat inhouden dat merken meer eigen content op hun eigen kanalen gaan delen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie