Nederlands schoonmaakmerk Blue Wonder voorkomt merkregistratie van Blue Power

Household-care-gigant Reckitt Benckiser stok tussen spaken gestoken, ‘Blue Power 6 maakt inbreuk’.

Het Nederlandse bedrijf Blue Wonder houdt de Europese merkregistratie van het schoonmaakmiddel Blue Power van multinational Reckitt Benckiser tegen. Dat schrijft merkenbureau Chiever in de eigen uitgave Chiever Magazine.

Blue Wonder

Het merkenbureau: ‘Op 6 februari bepaalde de Oppositie Afdeling van het Europese merkenbureau EUIPO dat Blue Power 6 inbreuk maakt op het merk Blue Wonder.’ Het Britse concern, dat we ook kennen van merken als Vanish, Dettol en Cillit Bang, had Europese bescherming aangevraagd voor het woordmerk Blue Power 6. Chiever meldt dat het Nederlandse Blue wonder echter een oudere Europese merkregistratie bezit voor zijn schoonmaakmiddel Blue Wonder.

Verwarring

Chiever: ‘Volgens EUIPO bestaat het gevaar dat het publiek Blue Wonder en Blue Power 6 zal verwarren. Hoewel meer schoonmaakmiddelen het woord Blue in hun merk gebruiken, als verwijzing naar de kleur van de vloeistof, heeft Reckitt Benckiser niet aangetoond dat de consumenten het woord Blue als zuiver generiek zullen zien.’ Omdat ook de woorden Wonder en Power overeenstemming vertonen, stelt Chiever tot besluit vast, krijgt Reckitt Benckiser geen registratie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie