Rabobank lanceert deze week een campagne rond het initiatief 'Rabo ClubSupport'. Onder het motto 'Samen vieren we de winst', investeert Rabobank met Rabo ClubSupport 9,4 miljoen euro in lokale clubs en verenigingen. Dat initiatief wordt landelijk onder de aandacht gebracht met een campagne op televisie, online, in social media en in de bioscopen. Voor de commercial is niet met acteurs gewerkt. Rabobank: 'Het zijn allemaal verenigingsleden, en vrijwilligers.'
Het 'manifest' van Rabobank over het initiatief luidt als volgt: '
'Met Rabo ClubSupport vieren we samen de winst. De echte winst van clubs, stichtingen en verenigingen. Mensen samenbrengen. Talenten benutten. Een sociaal netwerk opbouwen. Elkaar verder helpen. Daar heeft de hele maatschappij baat bij. Dat moeten we niet alleen koesteren maar ook steunen. Daarom geven we als coöperatieve bank ieder jaar een deel van onze winst aan verenigingen door het hele land. Zodat zij kunnen blijven doen wat ze nu al doen. Onze wereld, buurt voor buurt, beter maken.'
Rabobank houdt nog altijd vast aan het destijds bekritiseerde 'Growing a better world together'.
Intern worden lokale bankfilialen geënthousiasmeerd om een steentje bij te dragen en content te delen: 'We hebben ontzettend gave content om onze klanten, leden, en ook niet klanten van Rabobank, mee te nemen in het bewijs van onze coöperatieve gedachte' Het initiatief moet dan ook gedragen worden de lokale banken.
Sporters die zich aan het initiatief verbonden hebben, zijn Esmee Visser (schaatsen), Marit Bouwmeester (zeilen) en Sanne Wevers (turnen). Zie video's hieronder.
Inmiddels hebben 10 duizend verenigingen zich ingeschreven.
Credits
Rabobank: Marianne Bruyn & Nanda Schutt
Reclamebureau: 180 Kingsday: Sicco Beerda, Ben Goedgebuur, Feike Kloostra & Danique Kuiper
Regisseur manifest: Johan Kramer
Regisseur Team NL docu’s: Daan Hocks
Mediabureau’s: PHD & Reprise
"Bankemployees mogen 'per direct' geen nevenfuncties hebben bij profclubs"
Dat klinkt heel anders dan 'mensen samenbrengen'.