Bij My Jewellery draait alles om het blij maken van klanten met de meest trendy en kwalitatief goede sieraden, accessoires en kleding. My Jewellery is ontstaan vanuit de passie van oprichtster Sharon Hilgers en vervolgens uitgegroeid tot een van de snelst groeiende e-commercebedrijven van Nederland. Inmiddels is de online verkoop van sieraden, accessoires en kleding uitgebreid met 15 fysieke winkels en tientallen B2B-verkooppunten. Er zijn zo’n 300 creatieve mensen werkzaam voor My Jewellery, die dagelijks de modewereld anders durven te bekijken.
Sinds de oprichting zijn de boutiques een verlengstuk geworden van de webshop en mag My Jewellery zich een van de belangrijkste merken op Instagram noemen. Via dit kanaal wordt een trouwe fanbase geïnspireerd met verassende content en de allernieuwste trends. Voordat My Jewellery de groeiende populariteit op strategische wijze uit wilde gaan bouwen, vonden ze het belangrijk te kijken naar de huidige positionering versus de gewenste positionering. Hoe kijkt de consument naar My Jewellery en hoe wil My Jewellery dat er naar hen gekeken wordt? En hoe is het gesteld met de concurrentiepositie?
Onderzoek naar de naamsbekendheid, het imago en de overweging
Om de huidige positionering van My Jewellery in kaart te brengen heeft Markteffect een online positioneringsonderzoek uitgevoerd. Hierbij is een representatief onderzoek uitgevoerd onder de Nederlandse consument en bovendien een additionele steekproef van eigen klanten toegevoegd. Middels het online onderzoek is er onder andere inzicht verkregen in de naamsbekendheid, het imago en de overweging van My Jewellery en haar concurrenten, maar ook de prijsperceptie en in hoeverre men bereid is een aankoop te doen.
Na vergelijking tussen de gewenste positionering en de huidige positionering bleek dat veel van de kernwaarden van My Jewellery ook door klanten en consumenten die bekend zijn met het merk als passend worden ervaren. Uit het onderzoek is echter ook gebleken dat er ook een aantal kernwaarden zijn waarbij de associatie met My Jewellery nog niet genoeg gelegd wordt.
Er zijn diverse kansen bloot gelegd voor nieuwe of beter te bereiken doelgroepen en er is niet alleen inzicht verkregen in wat men moet communiceren, maar ook via welke kanalen de doelgroep het beste te bereiken is. Ook zijn er aan de hand van het onderzoek meerdere quick wins boven tafel gekomen.
Het vervolg
Het belangrijkste proces start zodra de resultaten opgeleverd zijn aan de klant. Markteffect heeft tijdens een strategische workshop (de Markteffect Next Step Session) samen met de verantwoordelijken binnen My Jewellery gesproken over de implementatie. Een waardevolle sessie waar onder andere gesproken is over hoe de kernwaarden die nog niet goed genoeg geladen bleken beter naar voren gebracht kunnen worden, maar ook hoe nieuwe doelgroepen het beste bereikt kunnen worden. De resultaten zijn omgezet in actiepunten om uiteindelijk de gewenste positionering overeen te laten komen met de huidige positionering.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!