Pas op met de mobiele website

Veel bedrijven investeren in een mobiele website, een website speciaal voor mobiel dus. Maar is dat wel zo verstandig?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het lijkt logisch: mobiel is een ander medium, mensen hebben niet alleen een kleiner scherm maar ook andere wensen. Ze zijn tenslotte onderweg, en niet achter hun PC.
De praktijk blijkt anders. Dit zijn de grootste missers:

  1. Mensen missen op hun mobiel bepaalde informatie die ze toch echt achter hun PC wel gezien hadden.
  2. Op een tablet wordt de mobiele site getoond terwijl er genoeg ruimte is voor de volledige website.
  3. Er zijn tegenwoordig steeds meer tussenvormen. Denk aan de nieuwe 7" iPad en de Galaxy note. Waar leg je de grens?

Website ontworpen voor een telefoon, getoond op een iPad.

De oplossing ligt dus niet bij een aparte mobiele site maar bij een 'full responsive' site. Hierbij past de site zich aan aan het gebruikte device en toon je dus altijd de juiste informatie. Natuurlijk kun je bij een klein scherm wel bepaalde informatie beknopter tonen of pas achter een linkje. Maar als alle informatie er is, dan hoeft de gebruiker niks te missen.

Bijkomend voordeel is dat je maar één CMS nodig hebt. En dat scheelt weer in het onderhoud.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie