FrieslandCampina zet de gewaagde stap om Optimel Salades te introduceren. We kennen dat zuivelmerk van yoghurt, drinkyoghurt en aanverwante producten, de stap naar salades is zowel qua productie als vermarkting een uitdaging.
Het gemeenschappelijk domein van de brand-stretch laat zich raden: gezondheid. De salades zijn dan ook geproduceerd op basis van groenten en gepasteuriseerde yoghurt (geen mayo!) en suikervrij. Ze bevatten volgens FrieslandCampina minstens 50 procent minder calorieën dan andere verse brood- en toastsalades.
Promotie
De Optimel Salades worden geïntroduceerd met een grootschalige mediacampagne, bestaande uit een TV-commercial (zie hieronder), een outdoor campagne en een influencer campagne. Daarnaast worden meer dan 1 miljoen Optimel-verpakkingen voorzien van on-pack communicatie. Ook volgt een landelijke sampling actie, een cashback actie en diverse activaties in de supermarkt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!