Premium

Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO STUDIO | Everaarts duidt de marketingactualiteiten en licht de marketingstrategie van Dopper toe.

Merijn Everaarts - Dopper

In de tweede aflevering van CMO Studio, een nieuwe video- en podcastrubriek van Adformatie, duiken we met Merijn Everaarts, oprichter en eigenaar van Dopper, de actualiteit van het marketingvak in, bespreken we het laatste Dopper-marketingnieuws, bovendien roept Everaarts ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van ASN Bank.

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

CMO Studio #2 – Merijn Everaarts van Dopper

Topics in deze aflevering

  • De lobbyclub Transitiecoalitie Voedsel stelt in een brief aan informateur Mariëtte Hamer: ‘Maak meer plantaardig het nieuwe normaal’. Ofwel: reclame voor vlees moet aan banden wordt gelegd. Is Everaarts voor zo’n reclameverbod?

  • Het is weer EK-commercials a-gogo en er wordt weer een giga-hoeveelheid Oranje-premiums (plastic!) over het land uitgestort. Daar is Everaarts natuurlijk geen voorstander van. Maar hoe komen we van onze promotieverslaving af? Everaarts weet raad.

  • Terug in de tijd: waarom hadden we Dopper eigenlijk nodig? Je kunt toch ook een wegwerpwaterflesje duizend keer hergebruiken?

  • Zo kreeg Dopper zijn eerste duizend fans.

  • Dopper zit nu op de 13,5 miljoen flesjes. Hoe wil Everaarts naar 100 miljoen groeien?

  • De plastic crisis lijkt eerder groter dan kleiner te worden. Waar zit volgens Everaarts de oplossing?


Eerste aflevering van CMO Studio terugkijken? Klik hier: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie