McDonald’s nieuwe partner Kinderboekenweek, bij elk Happy Meal een leesboekje

Lezen en voorlezen extra gestimuleerd door fastfoodketen die samenwerkt met CPNB.

McDonald’s heeft zich als nieuwe partner verbonden aan de Kinderboekenweek, die dit jaar van 30 september tot en met 11 oktober wordt gehouden. Bij ieder appy Meal geeft de fastfoodketen een leesboekje mee.

Vorig jaar konden bezoekers van de restaurantketen al kiezen tussen een boekje of een speeltje als cadeautje bij een Happy Meal, dit jaar zet het volledig in op het stimuleren van het lezen.

900.000 duizend boekjes

McDonald’s en Stichting CPNB willen de waarde van lezen extra onderstrepen en meer ouders en kinderen het plezier ervan laten ervaren. Eveline Aendekerk, directeur van de Stichting CPNB noemt de samenwerking ‘geweldig’: ‘Zo bereiken we een grote groep nieuwe. potentiële lezers.’

McDonald’s ontvangt wekelijks meer dan 3 miljoen gasten, waaronder veel families met kinderen. ‘Sinds de start van het Happy Meal-readerprogramma hebben wij al 900.000 boekjes aan jonge gasten uitgereikt’, zegt Maartje Overmars, die de leiding heeft over de marketing bij McDonald’s Nederland. ‘Kinderen vinden lezen steeds minder leuk en er wordt dan ook steeds minder gelezen. Met deze campagne kunnen wij samen met de CPNB nog meer mensen laten genieten van een mooi verhaal.’

En toen?

Het thema van de Kinderboekenweek is ‘En toen?’ De serie leesboekjes in het Happy Meal  gaan over de spannende tijdreizen van de Boomtop-tweelingen, waarin ze bijvoorbeeld oog in oog komen te staan met dinosauriërs.

De serie ‘Avonturen van de Boomtop-tweelingen’ is geschreven door Cressida Cowell, bekend van ‘Hoe tem je een draak’. Ieder jaar verschijnen twaalf nieuwe boekjes. Tijdens de Kinderboekenweek zullen verschillende boekjes uit deze serie beschikbaar zijn bij het Happy Meal.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie