In de achtste aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Marcel Aalders, CMO bij CarpetRight, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van CarpetRightén roept Aalders ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat hij dieper in op de marketingstrategie van CarpetRight.
Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)
Topics in deze aflevering
De markt voor tv-reclame zit enorm in de lift, er wordt zelfs een groei tot 25 procent verwacht dit jaar. Hoe kan dit nou? Tv was toch dood?
De Grand Prix van Zandvoort werd onlangs verreden. Dat leverde veel blije gezichten op, maar ook veel negativiteit. Beïnvloedt dat de sponsoreffecten van onder meer Heineken, Jumbo en 538?
CarpetRight wil een beetje van het vroegere imago van prijsstunter afkomen. Wat heeft Aalders gedaan om te bouwen aan een nieuwe merkbeleving?
CarpetRight werkt samen met Kopen zonder Kijken. RTL4. In program en bumpers eromheen. Wat waren de overwegingen?
Wat is Aalders’ opdracht bij CarpetRight en wanneer is dat ‘af’?
Als je ‘vloerbedekking’ intikt bij Google, krijg je naast CarpetRight een hele zwik aanbieders. Wat zijn de belangrijkste factoren waarop CarpetRight zich onderscheidt?
Aalders is bij CarpetRight stappen aan het zetten van offline naar online. Hoe ziet de online klantreis er in grote lijnen uit?
Wat zijn Aalders’ ervaringen als kerndocent strategisch brandmanagement bij Beeckestijn én als kartrekker bij netwerk van marketingstrategen: MarketingMinds?
Terugkijken
CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'
CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’
CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'
CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’
CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’
CMO Studio ontvangt binnenkort Bart Bisschops van ABN Amro en Corné Hoogendoorn van Corendon
CMO Day
CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 3 november aanstaande.
House of Executives
De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.