Het team ontwierp het winnende nieuwsmediaconcept voor Madurodam. Daarmee heeft het zich geplaatst voor de Europese dagbladcompetitie Best YET (Young European Team) die in mei in Wenen plaatsvindt. Ook de nummer twee (Joey Boeters en Mark van der Heijden) mag hieraan deelnemen.
De jonge creatieven kregen een case op locatie in Madurodam om een concept voor nieuwsmedia te ontwikkelen waarmee het park vitale vijftigers/grootouders met hun kleinkinderen kan werven voor een bezoek tijdens de herfstvakantie. Extra insight: dan zijn de vakantiedagen van de ouders op. Kun en Bahari ontwikkelden een concept waarin twee generaties samenwerken om vragen over vroeger en nu te beantwoorden en prijzen te winnen.
De jury bestond uit Stephan Gonnissen (juryvoorzitter, Etcetera), Sander van Muijen (Zinmaker), Ap Mollinga (Young Works), Scato van Opstall (Goed Stel Mensen), Maarten van de Vijfeijken (Goed Stel Mensen), Marcel Hartog (Publicis) en Steef Nijhof (Publicis).
Het winnende idee is volgens het juryrapport ‘echt een idee van deze tijd met slimme mechanismes tussen alle media, maar ook simpel. De insights waren perfect verwerkt in het concept. De grootouders en kleinkinderen hebben elkaar nodig in dit concept. De uiting is onlosmakelijk verbonden aan Madurodam, knap gevonden.’
Dit jaar richtte de workshop zich voor het eerst niet alleen op de papieren krant, maar ook op de bijbehorende digitale platforms.
Een schets van winnend werk (klik om te vergroten).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!