Klaas Dijkhoff en Boukje Taphoorn zijn twee van de keynotes op MarketingLive!, het evenement voor marketeers van Adformatie, Bva en Via. Het thema is dit jaar Bright Perspectives on Marketing. Aan de hand van de resultaten van de Grote Marketing Enquête – het jaarlijkse onderzoek van Adformatie DVJ Insights naar de meest urgente marketingissues – wordt met een panel van topmarketeers stilgestaan bij de uitdagingen voor 2022 en verder. Verder krijgen CMO’s, topexperts- en wetenschappers het podium om hun visie te delen.
Klaas Dijkhoff is mede-oprichter van het nieuwe bedrijf Sue & The Alchemists. Hij was ruim tien jaar politiek actief voor de VVD, onder meer als lid van de Tweede Kamer, fractievoorzitter, staatssecretaris en kortstondig minister. Van origine is hij jurist met als specialisatie oorlogsrecht. Naast zijn onderneming is hij actief als lid van de Raad van Commissarissen van PSV en Senior Research Fellow aan de NSOB (Nederlandse School voor Openbaar Bestuur).
Hij is auteur van ‘War, Law and Technology’ en ‘Alles Komt Goed’. Het brede publiek kent hem ook als winnaar van De Slimste Mens, Politicus van het jaar (2015 en 2018) en Best Geklede Man 2017. Sinds zijn vertrek uit de politiek is Dijksma mede-eigenaar van SUE & The Alchemists, een bedrijf dat zich bezighoudt met het toepassen van gedragswetenschap om de keuzes van mensen voor een product, dienst of partij te begrijpen en te beïnvloeden.
Zijn ervaring als campagneleider in de politiek, heeft hij meegenomen in zijn bedrijf. Want of het nu gaat om het binnenhalen of binden van stemmers, fans of klanten, de manier om hen te overtuigen verschilt niet veel. Klaas snapt dat iets weliswaar logisch kan zijn, maar toch niet goed kan voelen. Of andersom. Zo haalt hij met zijn bedrijf het onbewuste beslissingsproces van mensen naar boven en vertaalt dit in acties om reputatie en gedrag voorspelbaar te sturen.
Boukje Taphoorn
Boukje Taphoorn is CMO van Bol.com en werd dit jaar uitgeroepen tot Marketeer of the Year. ‘In een jaar waarin de vraag sterk toenam en de leverbelofte onder druk stond, bleef Bol.com onder leiding van Boukje Taphoorn fier overeind. De klanttevredenheid- en loyaliteit steeg, terwijl het concurrentieveld een stuk uitdagender werd.’
Haar eigen ceo, Huub Vermeulen, roemt Taphoorn om haar creativiteit en menselijkheid. Onder leiding van Taphoorn werd ook maatschappelijk stelling genomen door Zwarte Piet-artikelen en plastic wegwerpartikelen uit de shops te halen.
Voor Bol.com werkte Taphoorn onder meer bij Google en Wieden+Kennedy.
It's all about marketing effectiveness
Marketing en Effie Live! (voorheen 24 festival) is de afgelopen jaren uitgegroeid tot het jaarlijkse moment waar adverteerders, bureau en mediawereld elkaar ontmoeten, kennisdelen en het vakgebied vieren. Dit jaar vindt het plaats in Theater Amsterdam. De gemene deler van de events is dat het draait om draait om marketing effectiviteit. Meer informatie vind je op de site van Marketing & Effie Live!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!