Jouw merk als onderdeel van de beleving van miljoenen sportfans

Hoe zorg je er deze zomer voor dat de grote aantallen sportfans interactief bezig zijn met je merk? Scoor met behulp van AR op Snapchat.

De sportzomer is begonnen! Het EK Voetbal in Duitsland en de Olympische Spelen in Parijs brengen niet alleen die-hard sportfans op de been, ze verbinden wereldwijd miljoenen mensen met elkaar.

Onze sportbeleving beperkt zich allang niet meer tot het stadion of de huiskamer waarin we kijken. We gebruiken onze telefoon om met vrienden te chatten tijdens de wedstrijd, overwinningen te vieren, een kijkje achter de schermen te krijgen van onze favoriete atleten en teams en onze steun te betuigen. Dat maakt de sportbeleving voor de fans completer en biedt jou als marketeer veel kansen. Wordt onderdeel van de fanervaring met AR-lenzen en dompel ze onder in je merk.

 
                                          

AR-lens voor Basic Fit
 

AR: interactief met je merk bezig

Je hebt vast weleens een selfie gezien met hondenoren of een regenboog die uit je mond komt. Met Augmented Reality (AR) voeg je een laag toe aan datgene wat je ziet en verrijk je de ervaring. Vandaag de dag zijn de mogelijkheden eindeloos, ook voor merken. Of je nu sales- of merkdoelstellingen najaagt.

Denk aan het passen (en kopen) van de nieuwste sneakers uit je collectie of een horloge, het uitproberen (en kopen) van je beautyproducten of jouw product in de woonkamer van je doelgroep om te kijken of en hoe het past. Bijvoorbeeld een televisie om alle sportactie goed te kunnen zien of een tuinset van waaruit je de toernooien kunt beleven. Maar denk ook aan Snapchatters die hun favoriete producten van je merk kiezen, een juich- of scorelens van je merk inzetten tijdens wedstrijden of hun favoriete workout moves laten zien in de sportschool.

Aankopen met vrienden delen

AR-lenzen verhogen al na één keer de kans op een aankoop op korte termijn met 53%, en twee op de drie shoppers die AR gebruiken, retourneren hun aankopen minder snel, vertelt Natascha Chamuleau, general manager van Snapchat Benelux. ‘Ook zien we dat Snapchatters producten die ze uitproberen of kopen, graag met hun vrienden delen via de app.’

Mocht je je overigens afvragen of AR-lezen veelvuldig gebruikt worden: bijna driekwart van de Snapchatters in Nederland is dagelijks met AR-lenzen bezig. En met 3 op 5 Snapchatters als zeer betrokken bij sport en de enorme piek in betrokkenheid die Snapchat ziet tijdens evenementen, kan je met een AR-lens niet anders dan scoren tijdens deze momenten.

 
 

AR-lens voor Ons Oranje
 

Zeer betrokken community drijft resultaten

Sport brengt mensen samen, en dat is precies wat Snapchat ook doet. Snapchat is de plek om met vrienden en familie in contact te staan. Waar het niet draait om het perfecte plaatje, maar waar je juist jezelf kunt zijn. In al je unieke vormen. Snapchatters voelen zich hierdoor fijn op het platform en hebben een positieve mindset. Want wat is leuker dan in contact te staan met mensen die je liefhebt en waarbij je jezelf kunt zijn?

Dit community-gevoel zorgt ervoor dat Snapchatters meer openstaan voor advertenties dan op andere platforms, advertenties beter onthouden, eerder overwegen producten te kopen van merken die ze voorbij zien komen op Snapchat en deze ook aanbevelen aan vrienden.

Maak van deze sportzomer een groot succes en plaats je merk met een creatieve campagne tussen de miljoenen betrokken fans.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →