HTC creëerde een serie van Vines waarin telefoons fungeerde als voetballers van de Champions League. In de Vines werden de goals van de halve en hele finale nagedaan.
De smartphone-producent creëerde de video’s een paar uur na de wedstrijden. In een van de Vines is bijvoorbeeld de laatste goal van Neymar tijdens Barcelona-Juventus te zien. HTC werkte voor de campagne samen met social video bedrijf Burst. Burst bouwde een replica van het stadion met details als de reclameborden, de rugnummers van de spelers, het publiek op de tribune en de officiële bal.
Bianca Spada, social media manager bij HTC Europa, Midden-Oosten en Afrika geeft aan dat de gedachte voor de campagne voortkomt uit de kennis dat de meeste mensen 'double-screenen' terwijl ze voetbal kijken. HTC wilde reactieve content brengen die inspeelde op de belangrijke momenten in de wedstrijd. De Vines zijn onderdeel van HTC's 'Always On'-campagne als officiële UEFA sponsor.
2. Two images, but how many differences? Have To Count. #HalfTimeChallenge pic.twitter.com/TJpO9RuA7O
— HTC (@htc) June 6, 2015
Naast Vine, zette HTC ook Twitter in voor de campagne. Zo vroeg HTC zijn fans om de verschillen te zoeken tussen twee foto's van één speler. Volgers maakten op die manier kans op een HTC One M9 of een goodiebag met HTC-UEFA merchandise.
Time for Barca to lift that mighty #UCLfinal trophy. But just how heavy is it? Here's The Calculations... pic.twitter.com/UxJg1xboZk
— HTC (@htc) June 6, 2015
Bron: Digiday
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!