Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken titelsponsor van Grand Prix Zandvoort

Met de komst van de Formule I naar Nederland, is ook titelsponsor Heineken ‘coming home’.
V.l.n.r.: Chase Carey (CEO FOM), Hans Erik Tuijt (Director Heineken Global Sponsorships), Jan Lammers (sportief directeur), Niek Meijer…
V.l.n.r.: Chase Carey (CEO FOM), Hans Erik Tuijt (Director Heineken Global Sponsorships), Jan Lammers (sportief directeur), Niek Meijer…
© Foto: Michiel Maas
V.l.n.r.: Chase Carey (CEO FOM), Hans Erik Tuijt (Director Heineken Global Sponsorships), Jan Lammers (sportief directeur), Niek Meijer…
V.l.n.r.: Chase Carey (CEO FOM), Hans Erik Tuijt (Director Heineken Global Sponsorships), Jan Lammers (sportief directeur), Niek Meijer…
© Foto: Michiel Maas

In 2016 maakt Heineken al bekend dat het de racerij op het hoogste niveau ging sponsoren als ‘Global Beer Partner’. De motivatie van Heineken? ‘Internationale groei bewerkstelligen.’ Nu de Grand Prix weer naar Nederland komt, komt Heineken ook weer ‘thuis’. De naam van de race die in 2020 na 35 jaar weer naar Zandvoort komt, luidt dan ook: ‘Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix.’

related partner content for mobile comes here

Hans Erik Tuijt, Director Heineken Global Sponsorships, zegt in een persstatement: ‘In 2016 ging de wereldwijde samenwerking tussen Heineken en de Formule 1 officieel van start. In de eerste plaats als exclusieve bierpartner gedurende het gehele racetoernooi wereldwijd, maar ook als titelsponsor op de circuits van China, Italië en Mexico. Het mag geen verrassing zijn dat de "thuiswedstrijd" in Zandvoort voor Heineken extra speciaal is. Binnen het Formule 1 partnership heeft verantwoorde alcoholconsumptie een prominente plek. Heineken zal de race inzetten om haar “When You Drink Never Drive” boodschap verder uit te dragen. In dit licht zal op de boarding Heineken 0.0 te zien zijn. Formule 1 is voor Heineken veel meer dan alleen een race, de voor- en napret is minstens zo belangrijk.'

Tuijt vindt dat als het gaat om sfeer en sport, Heineken een naam heeft hoog te houden. 'Met die mindset zal een feest van formaat neergezet gaan worden. Niet alleen op het circuit maar ook daarbuiten. De komst naar Nederland in 2020 is een enorme beloning voor alle miljoenen race fans die ons land rijk is. Heineken is trots om daar onderdeel van te kunnen zijn.’

Niet: Bavaria

Andere commerciële partners van de Grand Prix in Zandvoort zijn Pon, Talpa Networks (mediapartner), CM.com (tickets), Jumbo Supermarkten (vanwege de reeds bestaande connectie met Formule I en Max Verstappen) en Volker Wessels. Niet op het lijstje staat Bavaria, dat jaren achter elkaar ‘Bavaria City Racing’ organiseerde (in Rotterdam en Moskou) om de leemte van jaren zonder Formule I in te vullen. Met Heineken als hoofdsponsor laat het zich raden dat andere biermerken niet welkom zijn in Zandvoort.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Avneesh Panwar

Play the online games if you are like the online games then you are press
play online euchre the single click and you will play the more games.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in