Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken Experience uitgegroeid tot record breaking promotiemachine

De merkattractie groeide dit jaar met 16 procent en tikt donderdag de grens aan van de miljoenste bezoeker.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Heineken Experience is de meest bezochte attractie in Amsterdam geworden, donderdag verwelkomt het de miljoenste bezoeker. De voormalige brouwerij is omgebouwd tot toeristenpleister die een interactieve tour door de wereld van Heineken biedt. De Experience omvat de voormalige brouwerij, een proeverij-bar, brouwsimulator en de stallen, waar bezoekers de Heineken Experience Shire paarden kunnen ontmoeten. Deze paarden werden van oudsher gebruikt voor het leveren van bier in de stad.

related partner content for mobile comes here

Miljoen
De Heineken Experience opende haar deuren voor het publiek in 2008. Heineken zegt dat het aantal bezoekers sindsdien is toegenomen van 433.000 in 2010 naar 887.000 in 2015 en naar verwachting 1.027.500 tegen het einde van 2016. Heineken: ‘De groei in bezoekersaantallen van dit jaar bedraagt 15,8 procent, bijna drie maal de gemiddelde groei van attractiebezoeken wereldwijd (5,4 procent).

Britten
De Heineken Experience trekt bezoekers van over de hele wereld. De grootste aantallenzijn afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en Italië. Heineken zegt dat er op recordbrekende dagen, meer dan vijfduizend mensen door de deuren komen, met de grootste pieken in juli, augustus en oktober. Om bezoekersstromen te reguleren en de lengte van wachtrijen buiten te verkleinen, heeft de Heineken Experience in november 2016 een nieuw ticketing systeem geïntroduceerd met tijdsloten.

Opmerkelijk
De miljoenste bezoeker, wordt op 22 december 2016 welkom geheten met confetti en Heineken merchandise. Daarnaast krijgt de geluksvogel een opmerkelijk privilege: hij of zij krijgt levenslang gratis toegang tot de Heineken Experience. Normaalgesproken toch geen attractie die je voor een tweede keer bezoekt.

De miljoenste bezoeker, wordt op 22 december 2016 welkom geheten met confetti en Heineken merchandise. Daarnaast krijgt de geluksvogel een opmerkelijk privilege: hij of zij krijgt levenslang gratis toegang tot de Heineken Experience. Normaalgesproken toch geen attractie die je voor een tweede keer bezoekt.

 

Ambassadeurs
Directeur van de Heineken Experience, Dirk Lubbers, zegt dat de missie van de Experience is om ambassadeurs voor het merk te creëren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in