De Heineken Experience is de meest bezochte attractie in Amsterdam geworden, donderdag verwelkomt het de miljoenste bezoeker. De voormalige brouwerij is omgebouwd tot toeristenpleister die een interactieve tour door de wereld van Heineken biedt. De Experience omvat de voormalige brouwerij, een proeverij-bar, brouwsimulator en de stallen, waar bezoekers de Heineken Experience Shire paarden kunnen ontmoeten. Deze paarden werden van oudsher gebruikt voor het leveren van bier in de stad.
Miljoen
De Heineken Experience opende haar deuren voor het publiek in 2008. Heineken zegt dat het aantal bezoekers sindsdien is toegenomen van 433.000 in 2010 naar 887.000 in 2015 en naar verwachting 1.027.500 tegen het einde van 2016. Heineken: ‘De groei in bezoekersaantallen van dit jaar bedraagt 15,8 procent, bijna drie maal de gemiddelde groei van attractiebezoeken wereldwijd (5,4 procent).
Britten
De Heineken Experience trekt bezoekers van over de hele wereld. De grootste aantallenzijn afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en Italië. Heineken zegt dat er op recordbrekende dagen, meer dan vijfduizend mensen door de deuren komen, met de grootste pieken in juli, augustus en oktober. Om bezoekersstromen te reguleren en de lengte van wachtrijen buiten te verkleinen, heeft de Heineken Experience in november 2016 een nieuw ticketing systeem geïntroduceerd met tijdsloten.
De miljoenste bezoeker, wordt op 22 december 2016 welkom geheten met confetti en Heineken merchandise. Daarnaast krijgt de geluksvogel een opmerkelijk privilege: hij of zij krijgt levenslang gratis toegang tot de Heineken Experience. Normaalgesproken toch geen attractie die je voor een tweede keer bezoekt.
Ambassadeurs
Directeur van de Heineken Experience, Dirk Lubbers, zegt dat de missie van de Experience is om ambassadeurs voor het merk te creëren.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!