De campagne voor Adobe Stock, die is gericht op designers en artdirectors, kon rekenen op unanieme instemming van de 24-koppige jury en de 1400 aanwezige designers en artdirectors.
Het project voor Adobe Stock bestond uit een online film, activatie, events en een action figure die designers ongevraagd voorziet van herkenbare feedback zoals “Just make it pop”, “The nineties called, they want their drop shadows back.” en “This looks like a shortlist, I need it to be gold”.
Van de ruim 8000 inzendingen uit de hele wereld werden dit jaar slechts 5 projecten beloond met een Grand Prix. De andere Grand Prix-winnaars waren:
Het corporate design voor het Eurovisie Songfestival 2017 van Banda Agency uit Oekraïne.
De poster “Book Club 01 – CENTER 2 CENTER” van de Zuid-Koreaanse designstudio DAEKI & JUN.
Het tentoonstellingdesign “S.F_Senses of the Future – Milan Design Week 2017” van Tokujin Yoshioka Design uit Japan en LG uit Zuid-Korea.
En het online platform “Earth 2050” voor het Kaspersky Lab uit Rusland, ontworpen door Possible Moscow.
Naast de Grand Prix namen ACHTUNG! mcgarrybowen, Clever°Franke (voor District Mobility) en Uselab (voor de VaarWater-app) een Best of the Best Award (die eerder al bekend waren gemaakt) in ontvangst.
De Red Dot Design Award (naast de Red Dot Award: Communication Design, zijn er de Red Dot Award: Design Concept en Red Dot Award: Product Design) geldt in de internationale ontwerp-wereld als een prestigieus 'keurmerk'. Bekijk hier alle Communication Design-winnaars van dit jaar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!