Foodora Nederland in de etalage gezet

De Duitse maaltijdbezorger Delivery Hero wil af van zijn activiteiten in Nederland.

De Duitse maaltijdbezorger Delivery Hero heeft zijn activiteiten in Nederland te koop gezet. Dat meldde het bedrijf bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Delivery Hero wil de nodige miljoenen investeren in groei en gooide zijn winstdoelstellingen voor dit jaar en volgend jaar overboord. Dat betekent dat zwarte cijfers voor de concurrent van het in Amsterdam genoteerde Takeaway.com nog even op zich zullen laten wachten.

Delivery Hero sprak eerder de verwachtingen uit in het laatste kwartaal van dit jaar winst te zullen maken. Verder werd voor 2019 gerekend op een positief bedrijfsresultaat.

Het aantal orders van Delivery Hero steeg in de eerste jaarhelft met bijna 46 procent. De omzet viel daarbij 48 procent hoger uit op 357 miljoen euro.

Campagne

Het Duitse Foodora kwam in mei 2015 naar Nederland (Amsterdam) en investeerde in het merk met verschillende marketingcommunicatie-activiteiten. Eind 2016 - toen Foodora inmiddels in zeven Nederlandse steden actief was - werd een landelijke televisiecampagne gevoerd.

Takeaway

Topman Jitse Groen van rivaal Takeaway.com laat inmiddels weten dat hij zeker gaat kijken naar Foodora Nederland. 'Wij hebben met Scoober ook een bezorgdienst, die groter is dan Foodora. We hebben te maken met een tekort aan bezorgers dus als wij meer bezorgers kunnen krijgen zullen we zeker kijken naar de mogelijkheden.'

Andere landen

Ook de activiteiten in Australië, Frankrijk, Italië en Brazilië worden afgestoten. Voor de Zuid-Amerikaanse divisie is al een koper gevonden.

 

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie