Overslaan en naar de inhoud gaan

Fairtrade Millenniumschoen in productie

In het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam is donderdag de Millenniumschoen gepresenteerd. Het winnende ontwerp op de schoen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het idee achter de schoen komt van de Nationale Commissie voor Internationale Samenwerking en Duurzame Ontwikkeling (NCDO). Het fairtrade modemerk Komodo neemt de schoen in productie en gaat ze vanaf maart 2008 verkopen. Onduidelijk is nog waar ze worden verkocht, maar dat zal in ieder geval in verscheidene wereldwinkels zijn.
Schaatser Mark Tuitert wordt de ambassadeur van de Millenniumschoen. Met hem wordt onder meer een billboardcampagne opgezet onder de naam Kicks For Life. Bedoeling is om meer bekende Nederlanders te interesseren voor het idee achter de schoen en zo aandacht te vragen voor de acht millenniumdoelen, zoals de armoede halveren, alle kinderen naar school, bestrijding van aids, malaria en andere dodelijke ziektes en bescherming van milieu, iedereen schoon drinkwater en minder sloppenwijken. (ANP)

related partner content for mobile comes here

Op de foto: Winnares Dorien van Alphen met ex schaatsinternational Barbara de Loor

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in