Facebook is van plan om zijn bedrijfsnaam te veranderen en kan daarover de komende week al mee naar buiten treden. Dat meldt de Amerikaanse techsite The Verge, dat zich baseert op een bron met kennis van de zaak.
Volgens The Verge zou Mark Zuckerberg, de topman van Facebook, de naamsverandering aan de orde stellen tijdens de jaarlijkse Connect-conferentie Facebook op 28 oktober.
Een nieuwe bedrijfsnaam zou het sociale-medium Facebook moeten positioneren als een van de producten van het moederbedrijf, dat ook Instagram, WhatsApp, Oculus en meer onder zijn paraplu heeft.
Reputatiebesmetting
Die merkstrategie is vergelijkbaar met die van Google dat in 2015 koos voor de naam Alphabet. Het wilde laten zien dat het meer dan een zoekmachine was, maar een concern dat ook bedrijven herbergt die zelfrijdende auto's en gezondheidstechnologie maken.
De naamswijziging zou daarnaast ook de ‘besmetting’ van de reputatieproblemen bij Facebook moeten voorkomen. Afgelopen week vertelde klokkenluider France Haugen het Amerikaanse Congres dat het bedrijf winst maken heilig heeft verklaard, ook als dat ten koste gaat van het welzijn van zijn gebruikers en democratieën destabiliseert.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!