We leven in een tijd van marketing ‘ruis’. Bedrijven vechten harder dan ooit om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te houden. Alle energie gaat op aan het creëren van een geweldige eerste indruk en jezelf onderscheiden in een markt die steeds competitiever wordt. Hoe luider, hoe beter!
Maar consumenten voelen zich overspoeld. Ze krijgen te veel commerciële e-mails, te veel social media content en te veel onlineadvertenties. Consumenten raken verzadigd door de hoeveelheid content en het vertrouwen is op een dieptepunt. Ze zijn simpelweg niet in staat om de algemene boodschap dat een merk probeert uit te dragen te horen door het geroep dat ze vanuit alle richtingen ontvangen.
Nu veel consumenten zich gebombardeerd voelen met commerciële boodschappen, zijn marketeers op zoek naar nieuwe, efficiënte manieren om in contact te komen met hun doelgroepen en het vertrouwen te winnen voor hun merkwaarden.
Dit is waar zakelijke email het geheime wapen kan worden van elke marketeer, door professionele e-mailhandtekeningen in te zetten. E-mail kost bijna niets, iedereen snapt het en 100% van alle mensen binnen je bedrijf maken er al gebruik van. Het heeft daardoor een unieke kracht om te communiceren. Het wordt niet alleen een platform - een goedkoop en simpel communicatiemiddel- voor de boodschap die je wilt versturen, maar via de handtekening kun je er zoveel meer mee.
Veel mensen denken bij e-mailhandtekeningen aan een vorm van elektronische visitekaartjes. Maar ze kunnen zoveel meer dan alleen het doorgeven van contactgegevens. Ze kunnen gebruikt worden als zelfstandig en waardevol contactmoment met klanten, waarmee ze veel waarde kunnen toevoegen aan e-mails die medewerkers versturen. Door effectieve e-mailhandtekeningen te gebruiken in al het uitgaande zakelijke e-mailverkeer, maak je in feite gebruik van een geweldig marketingkanaal. Het is doelgericht, gewaardeerd, vertrouwd, heeft een hoog volume en is ononderbroken.
Door consistent je merkidentiteit uit te dragen via de duizenden vertrouwde e-mails die je bedrijf verstuurt, is het mogelijk meer subtiel, relevante, doelgerichte boodschappen te brengen bij het juiste publiek op een relevant moment. Het is het de perfecte manier om de zichtbaarheid van je merk te verhogen en in feite gratis te adverteren. Je promoot dan helder, maar discreet, je laatste marketinginspanningen in een manier dat duidelijk zichtbaar is, maar dan op een niet-storende manier.
E-mailhandtekeningen kunnen zelfs worden ingezet voor het overbrengen van specifieke boodschappen aan specifieke doelgroepen ter ondersteuning van Account Based Marketing. Waarbij de prestaties van je verschillende handtekeningen kunnen worden gemeten op eenzelfde manier als bij elk ander willekeurig marketingkanaal.
De voordelen van dit nog vaak onderschatte marketingkanaal kunnen echter niet ten volle benut worden als de e-mailhandtekeningen niet volledig gemanaged zijn. Voor deze mate van gecentraliseerd beheer gebruiken bedrijven steeds vaker externe oplossingen voor het centraal beheer van e-mailhandtekeningen, zoals die van Exclaimer.
Het centraal beheren van e-mailhandtekeningen van alle medewerkers zorgt ervoor dat iedereen altijd een uniforme, professionele handtekening heeft onder alle e-mails die de deur uit gaan. Het maakt daarbij niet uit welk apparaat gebruikt is. Op elke zakelijke e-mail zijn huisstijl en compliance daardoor geborgd.
Dus in plaats van steeds meer budget uit te geven aan betaalde media, is het misschien een goed idee om een kanaal in te zetten dat al van jou is en waar geen enkele andere adverteerders te vinden is: de zakelijke e-mails van je bedrijf. En door Exclaimer te kiezen om dit centraal te beheren, tover je straks het einde van elke e-mail om in een waardevol nieuw begin en open je nieuwe krachtige marketingmogelijkheden voor jouw organisatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!