Zakelijke e-mail is snel uitgegroeid tot een belangrijke plek voor communicatie met klanten in een tijd waarin de moderne werkplek grote veranderingen heeft ondergaan. Met e-mailvolumes op een nooit eerder geziene schaal zijn er veel waardevolle mogelijkheden om uw marketinginspanningen een extra impuls te geven. U weet vaak wie uw e-mail ontvangt, wat de context van het bericht is, en wanneer de ontvanger het ongeveer te zien krijgt.
Maar hoe kunt u uw marketinginspanningen combineren om extra waarde te halen uit de zakelijke e-mails die uw organisatie verstuurt? Het antwoord is eenvoudig. En het komt in de vorm van de zakelijke e-mailhandtekening.
Er is een duidelijke en logische reden voor het gebruik van e-mailhandtekeningen. Mensen willen weten met wie ze praten via e-mail. Het is nuttig om uw naam, functie en telefoonnummer te vermelden in elke verzonden e-mail. Het is eigenlijk een elektronische versie van een visitekaartje voor de 21e eeuw.
Maar omdat u deze plek al exclusief hebt geclaimd (het kan niet door andere adverteerders worden gebruikt), kunt u verder gaan dan alleen het communiceren van contactinformatie. E-mailhandtekeningen zijn eigenlijk een geweldige manier om uw sociale bereik te vergroten, uw nieuwste content te promoten, merkconsistentie te behouden in al uw e-mailcommunicatie, en om uw belangrijkste marketingcommunicatieactiviteiten te ondersteunen.
De waarde van e-mailhandtekeningen bestaat uit volume, vertrouwen, relevantie en doelgerichtheid. Er is geen concurrentie met andere reclamekanalen en het is ongelooflijk goedkoop. Uw e-mailhandtekening wordt gewoon toegevoegd aan een bericht dat al waardevolle content bevat.
Als de gemiddelde werknemer 40 e-mails per dag verstuurt, zijn dat 2.000 e-mails per dag van een kantoor met 50 werknemers. Dit is een aanzienlijk publiek. Wanneer een ontvanger een toegezonden e-mail leest, is de kans groter dat deze persoon aandacht besteedt aan omringende informatie. E-mailhandtekeningen worden afgeleverd waar marketing-mails worden geblokkeerd. Als iets constant op uw zakelijk e-mail wordt weergegeven, dan wordt dit door een groot publiek herhaaldelijk gezien.
Dit biedt uw bedrijf de perfecte gelegenheid om uw merk op subtiele wijze meer bekendheid te geven en gratis reclame te maken. De marketingboodschap wordt niet opgedrongen aan een ontvanger, zoals bij andere kanalen het geval is. Dit maakt de kans groter dat men er aandacht voor heeft. Daarom hebben e-mailhandtekeningen een maximaal effect in de zakelijke context van rechtstreeks lopende werkrelaties.
Wanneer duidelijk is dat een e-mail legitiem is en afkomstig is van een betrouwbare afzender, dan biedt dit een uitgelezen kans om een relevante op maat gesneden boodschap te introduceren, bijvoorbeeld rond uw nieuwste campagne of laatste social media-post. U beïnvloedt dan interacties op een subtiele manier zonder de hoofdinhoud van de e-mail te verstoren.
Dit maakt het vervolgens mogelijk profilering en segmentering toe te passen voor verschillende handtekeningvarianten. De content kan worden aangepast voor verschillende teams, zodat de ontvangers boodschappen krijgen die hen ook echt interesseren. Potentiële kopers kunnen bijvoorbeeld een introductieaanbod te zien krijgen, terwijl klanten kunnen worden uitgenodigd voor een virtueel evenement. U kunt een e-mailhandtekening gebruiken voor het verder verhogen van de relevantie van de content en berichten verder te personaliseren voor betere aansluiting bij verschillende doelgroepen of onderwerpen. U kunt de handtekening zelfs interactief maken, waardoor de bedrijfscommunicatie een "leuker" element krijgt. Handtekeningen met links naar spelletjes, quizzen en afbeeldingen helpen de betrokkenheid van ontvangers vast te houden.
De enige manier om alle elementen van een e-mailhandtekening volledig te controleren, is via een speciale externe oplossing. Centraal managen van handtekeningen vermindert anarchie en verbetert de doeltreffendheid drastisch. Daarom vertrouwen zovelen op Exclaimer voor het beheer van hun e-mailhandtekeningen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!