De jury van Marketeer of the Year heeft de longlist voor Marketeer of the Year bekendgemaakt. Op 22 april worden tijdens een online liveshow de Dutch Marketing Awards 2021- georganiseerd door NIMA, PIM en Adformatie - uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. De Marketeer of the Year is de belangrijkste persoonsgebonden marketingprijs in Nederland.
Dit is de longlist van Marketeer of the Year 2021 (in alfabetische volgorde):
- Lydi Siebers (HelloFresh)
- Colette Cloosterman- Van Eerd (Jumbo)
- Martijn Delahaye (Afas)
- Nicole Freid (Hak)
- Dorkas Koenen (Rabobank )
- Ine Stultjens (Auping)
- Boukje Taphoorn (Bol.com)
- Caroline van Turennout (Zeeman)
- David Verschoor (Hartstichting)
- Johan van der Zanden (Albert Heijn)
De nominaties van de andere categorieën, zoals Marketing Company of the Year en Internal Branding Company of the Year, worden in aanloop naar het evenement bekendgemaakt.
Criteria en jury
Ook in dit bijzondere en ook lastige coronajaar wordt de winnaar door vakgenoten en oud-winnaars beoordeeld op zijn/haar marketingprestaties. Belangrijkste criteria daarbij zijn: effectiviteit (wat is er dankzij marketing gebeurd), innovatie (is er sprake van de inzet van nieuwe en vertrouwde marketingmiddelen) en persoonlijkheid (is deze persoon in staat om marketing de plek te geven die het verdient binnen de organisatie). Vorig jaar viel de eer te beurt aan Arno de Jong (Nederlandse Loterij).
De jury bestaat uit:
- Susanne van Nierop - Adformatie - Voorzitter
- Marlijn van Straaten RM - Nima, Dr Hauschka Benelux
- Anouk Beeren - Intergamma
- Edgar Molenaars - KPMG
- Yvonne Nassar - Van Gogh Museum
- Erik van Engelen - Wildlands Adventure Zoo Emmen
- Arno de Jong - Nederlandse Loterij
De uitreiking online van de Dutch Marketing Awards online bijwonen? Meld je aan voor de livestream.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!