Met een omzet van £14.2 miljard, is Johnson Matthey (JM) de wereldwijde leider op het gebied van duurzame technologie en innovatie. Dankzij ongeëvenaarde wetenschappelijke expertise op het gebied van schone(re) lucht, gezondheidsverbeteringen en het efficiëntere gebruik van fossiele brandstoffen, staat het bedrijf al 200 jaar aan de top. Met Dept verstevigden ze die positie door een future-proof website te ontwikkelen.
DIGITALE TRANSFORMATIE
Veilig, schoon en voldoende drinkwater voor iedereen; met deze missie zet Waternet zich al vele jaren in voor het beste drinkwater in Waterschap Amstel, Gooi en Vecht, en gemeente Amsterdam. Waternet werkt volgens drie kernwaarden: dienstverlenend, duurzaam en doelmatig, wat ze in al hun activiteiten naar voren willen laten komen. Niet alleen water moet dus goed kunnen doorstromen, maar alle digitale diensten bij Waternet ook. De doelen zijn daarom helder in de samenwerking met Dept: Waternet wil met de huidige digitale koers een 8+ klantervaring bieden en 80% van alle klantcommunicatie digitaal laten verlopen. Middels Agile Scrum wordt hier intensief aan gewerkt.
Digitale agility omarmen om een voorsprong te krijgen én te behouden
Samenvoegen tot één wereldwijd platform
Met activiteiten in meer dan dertig markten en op verschillende websites die meerdere producten en diensten aanbieden, was het digitale domein van JM gedecentraliseerd en ongelijkmatig. Omdat ze focus wilden op een digital first-benadering, was een gecentraliseerd contentmanagementsysteem voor al hun producten, diensten, markten en talen nodig.
Het hoofddoel van deze fase van de digitale roadmap was om alle websites samen te voegen tot één wereldwijd platform met een klantgerichte aanpak, terwijl de merkboodschap op de gehele website wordt versterkt.
Het juiste, technologische platform kiezen
Het Sitecore Experience Platform biedt de mogelijkheid om meerdere websites te hosten en meertalige merkwebsites op één platform te centraliseren, wat het de juiste oplossing maakte voor de behoeften van JM. Dept heeft een Sitecore-audit uitgevoerd om deskundig inzicht te geven in de functionaliteit en hoe de functies het beste kunnen worden ingezet. Met Sitecore is JM in staat om krachtige personalisatie-opties te creëren, inzichtelijke klantinformatie en data te verzamelen, tijd te besparen met de gebruiksvriendelijke in-page content-editor en de conversieverbeteringen van A/B-testen te maximaliseren. Als leidend Sitecore-partner heeft het grote team van developers van Dept een schat aan ervaring om JM te helpen de voordelen van de Sitecore Experience Pl te maximaliseren.
Een gepersonaliseerde ervaring
Tijdens Dept’s initiële analyse van de sites werd duidelijk dat het voor JM erg moeilijk was om de gebruikersgroepen te identificeren en te differentiëren. Hierdoor kon JM geen onderscheid maken bij het bieden van content. Met dit probleem in gedachten is de nieuwe site gebouwd met de focus op toekomstige personalisatie. Tijdens toekomstige fasen van de digitale roadmap is het plan om meerdere versies van templates te maken op basis van key personages. Hierdoor kan JM alternatieve versies van de website aanbieden aan terugkerende bezoekers die overeenkomen met specifiek personage-gedrag. Een gebruiker die de carrièrepagina heeft bezocht, krijgt bijvoorbeeld de laatste vacatures te zien wanneer hij terugkeert naar de website.
Personalisatie moet schaalbaar en uitbreidbaar zijn, zodat JM tijdens elk bezoek meer te weten kan komen over het profiel en de behoeften van de bezoeker, om de content zodoende verder te personaliseren.
CONTINUE SUPPORT VAN DOS
Dept’s DOS (Digital Operations Support) werkte dagelijks met het team van Johnson Matthey om te zorgen dat de site continu gemonitord, onderhouden en verbeterd wordt. Het DOS-team zorgt ervoor dat de site altijd operationeel is en voert kleine projecten en functionele verbeteringen uit die een snelle doorloop vereisen. Toen het DOS-team bijvoorbeeld het onderhoud van de site overnam, lag hun belangrijkste focus op het verbeteren van SEO. Ze werkten onvermoeibaar aan meer dan 10.000 omleidingen van zeven verschillende websites in slechts drie maanden tijd.
Het DOS-team maakt snelle resultaten mogelijk. Voor verbeteringen of updates duurt de implementatie in de live-omgeving niet meer dan twee uur. Door op deze manier samen te werken met Dept, kan JM tijd, geld en middelen besparen op langdurige ontwikkelingscycli.
De digitale toekomst van JM
Het vernieuwen van de matthey.com-website was zeer succesvol. De gecentraliseerde CMS heeft JM meer controle gegeven als het gaat om diens digitale aanwezigheid, en de website heeft het merk en de bijbehorende producten en diensten meer zichtbaarheid gegeven.
JM beschouwde digitale vernieuwing als een must voor het bedrijf en begreep dat de mensen en processen tijdens de transformatie centraal stonden. Bovenal erkende het bedrijf de behoefte naar digitale groei. Dept blijft een sterke band met Johnson Matthey ondersteunen en onderhouden in een soepele, goed georganiseerde en prettige zakenrelatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!