De rode vlaggetjes zijn nog niet weg, nee de red flag-trend, die blijft nog wel even. Wat is het eigenijk?
Twitteraars gooien een rits aan rode vlaggetjes in een tweet, gepaard met een uitspraak of handeling die een instant red flag betekent. Oftewel: iets wat een abrupt einde brengt aan het gesprek – of welke vorm van contact dan ook.
Maar Twitter zou Twitter niet zijn als dat niet gepaard ging met de nodige dosis humor. Ook bedrijven haken in.
Hallo Jumbo, mooi geel is niet lelijk.
Niemand wint het van de service die door Gerda van bol.com wordt geleverd.
Bijna net zo erg als gelijk opstaan wanneer het vliegtuig is geland.
Niemand hoort dit te doen.
Waar kunnen we ons inschrijven, Red Bull?
Er is niks mis met een strategie.
Voor Burger King zit dat enkeltje McDonalds er niet in.
Wanneer Mercedes alleen maar wint, omdat ze een groot budget hebben.
Tot slot, heeft niemand meer red flags dan Netflix.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Julia van Hout.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!