Overslaan en naar de inhoud gaan

De red flag-trend is niet te missen en bedrijven waaien flink mee

De red flags zijn instant alarmbellen die afgaan. Niet alleen twitteraars gooien de rode vlaggetjes, bedrijven haken in op deze trend.
Red Flag
Red Flag

De rode vlaggetjes zijn nog niet weg, nee de red flag-trend, die blijft nog wel even. Wat is het eigenijk?

related partner content for mobile comes here

Twitteraars gooien een rits aan rode vlaggetjes in een tweet, gepaard met een uitspraak of handeling die een instant red flag betekent. Oftewel: iets wat een abrupt einde brengt aan het gesprek – of welke vorm van contact dan ook.

Maar Twitter zou Twitter niet zijn als dat niet gepaard ging met de nodige dosis humor. Ook bedrijven haken in.

Hallo Jumbo, mooi geel is niet lelijk.

Niemand wint het van de service die door Gerda van bol.com wordt geleverd.

Bijna net zo erg als gelijk opstaan wanneer het vliegtuig is geland.

Niemand hoort dit te doen.

Waar kunnen we ons inschrijven, Red Bull?

Er is niks mis met een strategie.

Voor Burger King zit dat enkeltje McDonalds er niet in.

Wanneer Mercedes alleen maar wint, omdat ze een groot budget hebben.

Tot slot, heeft niemand meer red flags dan Netflix.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Julia van Hout.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in