Overslaan en naar de inhoud gaan

David Verschoor vertrekt als CMO van Hartstichting

Verschoor werkte bijna negen jaar bij Hartstichting en voegde met succes 'marketingdenken' toe aan de organisatie.
David Verschoor
David Verschoor

David Verschoor verlaat de Hartstichting als directeur marketing, communicatie en partnerships na negen jaar. Hij bracht zijn relaties zelf op de hoogte via e-mail en LinkedIn. Verschoor zegt zich de komende maanden te orienteren op een nieuwe stap. 

related partner content for mobile comes here

Een van de missies van Verschoor was om de organisatie te helpen omvormen van klassieke fondsenwerver naar impact gedreven organisatie. De zelfredzaamheid stond daarin, naast wetenschappelijk onderzoek, centraal. Verschoor zegt: 'Met trots én veel plezier kijk ik terug op mijn tijd bij de Hartstichting. Jaren waarin we samen meer impact hebben weten te realiseren, waarin we een transformatie hebben ingezet op het gebied van marketing en communicatie en waarin we naast baanbrekend onderzoek ook enorm veel mensen hebben kunnen helpen zelf verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gezonde hart of dat van een ander. Met elkaar hebben we ‘het hart’ opnieuw op de kaart gezet.'

Een belangrijk resultaat werd in 2021 gerealiseerd door Hartstichting, toen werd de mijlpaal bereikt dat in heel Nederland binnen zes minuten kan worden gestart met reanimatie. 'We focussen ons op impact in plaats van alleen euro’s. Hiermee zijn we voorloper en wellicht trendsetter in de goede doelensector. Een unieke positie waar door goede doelen-collega’s met grote interesse naar gekeken wordt. Communicatie met een traan is wat ons betreft verleden tijd, we bieden handelingsperspectief en richten ons niet alleen meer op patiënten, maar vooral ook op groepen die risico lopen zonder het te weten. Door deze strategie streven wij ernaar de zorglast in de toekomst drastisch te verlagen. Uiteraard met veel aandacht voor CX, marketing automation, digitalisering, innovatie en ondernemerschap.'

Verschoor was dit jaar runner-up bij de Adformatie CMO of the Year-verkiezing. Met de BuurtAED-campagne won de organisatie in 2019 een Effie. 

Bekijk ook het interview dat Roderick Mirande vorig jaar met Verschoor had in CMO Studio: 
David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in