Premium

Crisis-learning uit China: ‘Geef marketeers meer autonomie’

ADFORMATIE CONNECTS DAILY: IMD-professor en China-kenner Mark Greeven laat zien dat innovatie niet altijd iets met tech en digital is.

Mark Greeven vanuit Lausanne
Adformatie Connects Daily

Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor professionals in marketing, media, communicatie en reclame waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus.

In deze aflevering spreken we met Mark Greeven, professor of innovation and strategy aan het Institute for Management Development (IMD) in Lausanne. En hij is auteur van het boek Pioneers, Hidden Champions, Changemakers, and Underdogs (Lessons from China’s Innovators).

Wat Nederlandse marketeers kunnen leren van de Chinezen

Greeven, die onlangs nog sprak bij een virtueel event van Platform Innovatie in Marketing (PIM), heeft twee specialisaties. De ene is business ecosystems, maar in dit video-interview hebben we het vooral over zijn andere specialisatie; namelijk innovatie, en dan met de blik van en naar China.

  • Hoe reageren adverteerders en bureaus in China op de crisis tot nu toe?
  • Wat valt Greeven op?
  • Wordt er een slachting verwacht onder Chinese bureaus?

En verder:

  • Wat kúnnen we in Nederland leren van de Chinezen?
  • Wat zijn in het oog springende ‘corona-innovaties’ in China geweest de afgelopen weken, maanden?
  • Wat geeft Greeven Nederlandse marketeers nu mee?
Adformatie Connects Daily #10
premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie