Fietsmerk Cortina gaat samenwerken met Content Icons. De fietsproducent Cortina richt zich de afgelopen jaren meer en meer op een jonge ‘Randstedelijke’ doelgroep, een niche die zich veelal op TikTok bevindt. Het influencer-marketingbureau begeleidt Cortina bij zijn eerste pedaalslagen hierbij en het ontwikkelen van content.
Lotte Post, campagnemarketeer bij Cortina: ‘Voor deze jonge doelgroep hebben we een heel passend assortiment, van iconische transportfiets tot strakke design e-bike. Het authentieke karakter van TikTok past goed bij hoe we als merk zijn en de manier waarop we met de doelgroep communiceren.’
Volgens Julie Jahae, contentstrateeg bij Content Icons, zijn er veel kansen om de social media-doelstellingen te behalen door een TikTok-kanaal in te zetten ‘waarin creators een weloverwogen contentstrategie tot leven brengen door middel van hun eigen creatieve input’.
De samenwerking wordt afgetrapt met de introductie van de nieuwe (E-)Tide-collectie. Deze serie scholierenfietsen wordt onder de aandacht gebracht in samenwerking met Tiktokkers die populair zijn onder middelbare scholieren.
Daarvoor worden onder anderen Marit Brouwer en P.J. Kruizinga ingeschakeld, die hun ervaringen als docenten op humoristische wijze online delen. Het doel van de samenwerking is het onder de aandacht brengen van Cortina bij Gen Z, en het merk zo weer in de markt zetten als hét fietsenmerk voor deze doelgroep.
De eerste TikTok-content van Cortina is inmiddels te bewonderen op hun profiel @cortinabikes, en onder #cortinabikes.
Met deze samenwerking breidt Cortina haar relatie uit met de Ace Group, waar Content Icons toe behoort, verder uit. Sinds 2021 werkt het fietsmerk al samen met communicatiebureau Fitzgerald, ook onderdeel van Ace.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!