CoolBlue geeft AH een koekje van eigen deeg

Albert Heijn koos Blue Home als huismerknaam voor zijn keukenapparaten. Pieter Zwart slaat terug op Instagram.

Stel je bent een heel bekend Nederlands merk. Plotseling zie je dat een ander bedrijf concurrerende producten gaat verkopen onder een merk dat flinke gelijkenis vertoont met jouw bekende naam.

Dan kun je kiezen uit twee smaken. Of je laat een advocaat een gepeperde sommatiebrief sturen waarin je eist dat dat nieuwe merk onmiddellijk van de markt wordt gehaald. Of je pakt de na-apende concurrent op een geestige manier terug.

Naar aanleiding van de recente introductie van Blue Home-keukenapparatuur door Albert Heijn, lijkt CoolBlue voor het laatste te kiezen: het geeft AH een koekje van eigen deeg.

Blue Home
BlueBuilt

Op Instragram introduceert CoolBlue-baas Pieter Zwart vandaag de nieuwe lijn keukenapparatuur van Coolblue. Zwart laat weten dat hij heeft overwogen dit onder het Coolblue-huismerk 'BlueBuilt' te doen. Echter, dat voelt niet origineel, aldus Zwart in het filmpje.

Na lang nadenken is hij uitgekomen op een merknaam die teruggaat naar de basis, naar lekker eten en naar huis. Naar zijn vader. En via diens naam komt Pieter Zwart op de nieuwe huismerknaam. Albert Home!

Bas Kist is merkspecialist en medeoprichter van Merkenbureau Chiever 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie