Door de QR-codes bij de afgebeelde zomerse artikelen met je smartphone te scannen, kunnen deze direct worden besteld en afgerekend. Het is voor het eerst dat Nederlandse metroreizigers op deze manier kunnen winkelen.
Na de Lentewinkel eerder dit jaar heeft bol.com nu de themawinkel Vakantie geopend. De opening van deze winkel wordt kracht bijgezet met de opening van een virtuele Vakantiewinkel op Rotterdam Centraal. Op een muur van achttien meter lang in de hal naar de metro, trein en tramhalte staan drieëndertig zomerse artikelen weergegeven, uiteenlopend van een opblaasbaar zwembad en nagellak tot een e-reader en condooms. Reizigers kunnen door het scannen van een QR-code met hun smartphone direct een artikel bestellen uit het virtuele schap. Door de afbeelding van het artikel te scannen met Layar, een augmented reality app, kan daarnaast meer informatie en interactieve content opgevraagd worden.
De Vakantiewinkel van bol.com is de eerste grote QR-code winkel in het Nederlandse openbaar vervoer. In het buitenland is het concept al langer bekend en bieden grote ketens als Tesco, eBay en Nautica deze extra dienst aan.
Lees meer mobiel nieuws op Mobilemarketing.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!