Vorige week bracht Bol.com een opmerkelijke reclame naar buiten. Ze nemen de zoetsappige Kerst- en Sinterklaas-reclames daarin flink op de hak. In de commercial verlangt een jongetje van Sinterklaas een nieuwe pop, maar hij krijgt een voetbal.
Wanneer het moment aanbreekt en hij alsnog zijn gewilde pop krijgt, gebeurt er iets opmerkelijks, vinden sommige kijkers. De boodschap van de reclame leidt tot de nodige commotie op Twitter.
Bol.com brengt de spraakmakende commercial naar buiten.
En Ellen heeft hard kunnen lachen om de keerzijde in de Bol-reclame.
Maar Miep vindt het geen geslaagde actie, en twijfelt dan ook aan de boodschap.
Bol.com kaatst de bal terug met een humoristische inhaker
Toch komen er nog meer negatieve tweets binnen.
Daarom legt Bol.com duidelijk uit wat de insteek van het verhaal is.
Miriam vindt dat een voetbal inderdaad buitenspeelgoed is.
Maar niet iedereen is het eens met de manier waarop bol.com de reclame heeft aangepakt.
Bol.com heeft de feedback gezien en zal binnen het team een balletje opgooien.
The Best Social Media
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!