Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol.com brengt de bal aan het rollen met opmerkelijke Sinterklaas-reclame

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Bol.com zet de bal aan het rollen met opmerkelijke Sinterklaas reclame
Bol.com zet de bal aan het rollen met opmerkelijke Sinterklaas reclame

Vorige week bracht Bol.com een opmerkelijke reclame naar buiten. Ze nemen de zoetsappige Kerst- en Sinterklaas-reclames daarin flink op de hak. In de commercial verlangt een jongetje van Sinterklaas een nieuwe pop, maar hij krijgt een voetbal.

Wanneer het moment aanbreekt en hij alsnog zijn gewilde pop krijgt, gebeurt er iets opmerkelijks, vinden sommige kijkers. De boodschap van de reclame leidt tot de nodige commotie op Twitter. 

Bol.com brengt de spraakmakende commercial naar buiten.

En Ellen heeft hard kunnen lachen om de keerzijde in de Bol-reclame.

Maar Miep vindt het geen geslaagde actie, en twijfelt dan ook aan de boodschap.

Bol.com kaatst de bal terug met een humoristische inhaker

Toch komen er nog meer negatieve tweets binnen.

Daarom legt Bol.com duidelijk uit wat de insteek van het verhaal is.

Miriam vindt dat een voetbal inderdaad buitenspeelgoed is.

Maar niet iedereen is het eens met de manier waarop bol.com de reclame heeft aangepakt.

Bol.com heeft de feedback gezien en zal binnen het team een balletje opgooien.

The Best Social Media

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marije Klomp. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in