Gisteren kondigde chief marketing & sustainability officer Boukje Taphoorn aan dat ze Bol per 1 juli verlaat. Haar vertrek hangt direct samen met een herstructurering van de directie van Bol. Het aantal directieposities wordt verminderd van 9 naar 6. Ook de positie van chief operating officer van Vincent Wijers komt te vervallen, hij kondigde zijn vertrek gisteren ook op Linkedin aan. De derde functie die vervalt is die van chief technology officer; Adrian McPhee verliet die post al in januari van dit jaar.
Waarom die topstructuur vereenvoudigen? Bol: ‘We moeten ons blijven aanpassen om competitief, wendbaar en succesvol te blijven.’
Sustainability onder directe verantwoordelijkheid CEO
De verantwoordelijkheden van Taphoorn (marketing en sustainability) worden opgeknipt en ondergebracht bij andere directieleden. Marketing en Logistiek worden geïntegreerd in de e-commerce-afdeling onder leiding van Oscar Hundman. Sustainability ('de ESG & corporate communications-afdeling'), komt direct onder de verantwoordelijkheid van ceo Margaret Versteden – van Duijn te vallen. Bol zegt als een B Corp gecertificeerde organisatie namelijk ‘volledig toegewijd’ te zijn aan zijn ESG-strategie.
CTO + CPO = CP&TO
Bol meldt verder dat de de functie van chief technology officer wordt samengevoegd met die van chief product officer tot de positie van chief product & technology officer. Die kar gaat getrokken worden door Maite Zubiaurre, de huidige chief product officer. De rol van chief advertising officer wordt uitgebreid met de verantwoordelijkheid voor nieuwe bedrijfsmodellen, onder leiding van Joris Scheepens.
Zo zag de directie er tot nu toe uit:
Chief executive officer: Margaret Versteden – van Duijn
Chief financial officer: Gert-Jan Janssen
Chief marketing & sustainability officer: Boukje Taphoorn
Chief eCommerce officer: Oscar Hundman
Chief people& officer: Ellen Coopmans
Chief advertising officer: Joris Scheepens
Chief product officer: Maite Zubiaurre
Chief technology officer: Adrian McPhee (verliet Bol per januari ’24)
Zo ziet de directie van Bol er vanaf 1 juli uit
Chief executive officer: Margaret Versteden – van Duijn
Chief financial officer: Gert-Jan Janssen
Chief people& officer: Ellen Coopmans
Chief eCommerce officer: Oscar Hundman
Chief advertising & new business officer: Joris Scheepens
Chief product & technology officer: Maite Zubiaurre
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!