Overslaan en naar de inhoud gaan

Bol laat functie van chief marketing & sustainability officer vervallen

Vertrek Boukje Taphoorn hangt samen met vereenvoudiging topstructuur.
Boukje Taphoorn
Boukje Taphoorn
© Foto: Bol
Boukje Taphoorn
Boukje Taphoorn
© Foto: Bol

Gisteren kondigde chief marketing & sustainability officer Boukje Taphoorn aan dat ze Bol per 1 juli verlaat. Haar vertrek hangt direct samen met een herstructurering van de directie van Bol. Het aantal directieposities wordt verminderd van 9 naar 6. Ook de positie van chief operating officer van Vincent Wijers komt te vervallen, hij kondigde zijn vertrek gisteren ook op Linkedin aan. De derde functie die vervalt is die van chief technology officer; Adrian McPhee verliet die post al in januari van dit jaar.

related partner content for mobile comes here

Waarom die topstructuur vereenvoudigen? Bol: ‘We moeten ons blijven aanpassen om competitief, wendbaar en succesvol te blijven.’

Sustainability onder directe verantwoordelijkheid CEO

De verantwoordelijkheden van Taphoorn (marketing en sustainability) worden opgeknipt en ondergebracht bij andere directieleden. Marketing en Logistiek worden geïntegreerd in de e-commerce-afdeling onder leiding van Oscar Hundman. Sustainability ('de ESG & corporate communications-afdeling'), komt direct onder de verantwoordelijkheid van ceo Margaret Versteden – van Duijn te vallen. Bol zegt als een B Corp gecertificeerde organisatie namelijk ‘volledig toegewijd’ te zijn aan zijn ESG-strategie.

CTO + CPO = CP&TO

Bol meldt verder dat de de functie van chief technology officer wordt samengevoegd met die van chief product officer tot de positie van chief product & technology officer. Die kar gaat getrokken worden door Maite Zubiaurre, de huidige chief product officer. De rol van chief advertising officer wordt uitgebreid met de verantwoordelijkheid voor nieuwe bedrijfsmodellen, onder leiding van Joris Scheepens.

Zo zag de directie er tot nu toe uit:

Chief executive officer: Margaret Versteden – van Duijn

Chief financial officer: Gert-Jan Janssen

Chief marketing & sustainability officer: Boukje Taphoorn

Chief eCommerce officer: Oscar Hundman

Chief people& officer: Ellen Coopmans

Chief advertising officer: Joris Scheepens

Chief product officer: Maite Zubiaurre

Chief technology officer: Adrian McPhee (verliet Bol per januari ’24)

Zo ziet de directie van Bol er vanaf 1 juli uit

Chief executive officer: Margaret Versteden – van Duijn

Chief financial officer: Gert-Jan Janssen

Chief people& officer: Ellen Coopmans

Chief eCommerce officer: Oscar Hundman

Chief advertising & new business officer: Joris Scheepens

Chief product & technology officer: Maite Zubiaurre

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in