Nederlandse merken geven weer hun eigen invulling aan Blue Monday

The Best Social Media maakte er wat van deze Blue Monday.

Het is 17 januari en dat betekent dat het vandaag Blue Monday is. Blue Monday is ontstaan als marketingtruc en zou de meest deprimerende dag van het jaar zijn. De dagen zijn nog donkerder en voor veel mensen is het de eerste dag van de werkweek en dat valt niet mee. Bedrijven laten deze dag niet onopgemerkt voorbijgaan en haken jaarlijks weer massaal in.

Ook Gerda van Bol.com heeft er vandaag geen zin in.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by bol.com (@bol_com)

Mooi blauw is niet lelijk.

Heineken verplaatst de vrijmibo naar de maandagochtend.

Blue Monday heineken

Jumbo begint de dag met een grote boodschap.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jumbo (@jumbo)

En dat kan Albert Heijn wel waarderen.

Tas lief van jullie - Albert Heijn

Albert Heijn zelf houdt de boodschap liever kort, maar krachtig.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Albert Heijn (@albertheijn)

Bij het WNF gaan ze liever een uiltje knappen vandaag.

EasyToys heeft dè oplossing voor Blue Monday.

Tot slot introduceert Bavaria een nieuw worstenbroodje met hierin bierbostel. Dit is het co-product dat er overblijft na het brouwen van bier. Zoals Bavaria het zelf noemt ‘’Worst day of the year!’

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Julia van Hout.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie