Adverteren bij mediamerken? Houd rekening met nepnieuws

Als adverteerder moet je je ervan bewust zijn met welke mediamerken je samenwerkt. Een verkeerde keuze kan je geloofwaardigheid beïnvloeden

Als adverteerder moet je je ervan bewust zijn met welke mediamerken je samenwerkt. Een verkeerde keuze kan je geloofwaardigheid beïnvloeden. Zo weten we uit onderzoek dat adverteren in een meer vertrouwde media-omgeving niet alleen een positieve invloed heeft op merkvoorkeur maar óók op conversie.

 

Zorgen rondom nepnieuws

In de media update van Havas (2021) is te lezen dat de angst rondom de verspreiding van nepnieuws ten opzichte van 2020 met 37% flink is toegenomen. Bij babyboomers ligt dit nog hoger: onder de mensen tussen de 65 en 75 jaar is de angst met 55% gestegen. De rol van context wordt dan ook steeds belangrijker volgens Havas.

NU.nl en nepnieuws

Behoorlijk wat zorgen rondom nepnieuws. Hoe ga je hiermee om als een van de grootste nieuwsmerken van Nederland? Josefien, commercieel manager News & Domeinen bij DPG Media, gaat het gesprek aan met Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. Gert-Jaap vertelt hoe zij in de dagelijkse praktijk het vertrouwen van de consument proberen te winnen en welke rol nepnieuws daarbij speelt. 

Benieuwd naar het verhaal van Gert-Jaap? Lees verder op DPGGrow

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Kasseyy Sk
I have set-up the PCserver with the inbound rules as written in the manual, but it's not working reliable. Sometimes it seems that I can connect to https://testmyspeed.onl/.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.