Als adverteerder moet je je ervan bewust zijn met welke mediamerken je samenwerkt. Een verkeerde keuze kan je geloofwaardigheid beïnvloeden. Zo weten we uit onderzoek dat adverteren in een meer vertrouwde media-omgeving niet alleen een positieve invloed heeft op merkvoorkeur maar óók op conversie.
Zorgen rondom nepnieuws
In de media update van Havas (2021) is te lezen dat de angst rondom de verspreiding van nepnieuws ten opzichte van 2020 met 37% flink is toegenomen. Bij babyboomers ligt dit nog hoger: onder de mensen tussen de 65 en 75 jaar is de angst met 55% gestegen. De rol van context wordt dan ook steeds belangrijker volgens Havas.
NU.nl en nepnieuws
Behoorlijk wat zorgen rondom nepnieuws. Hoe ga je hiermee om als een van de grootste nieuwsmerken van Nederland? Josefien, commercieel manager News & Domeinen bij DPG Media, gaat het gesprek aan met Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. Gert-Jaap vertelt hoe zij in de dagelijkse praktijk het vertrouwen van de consument proberen te winnen en welke rol nepnieuws daarbij speelt.
Benieuwd naar het verhaal van Gert-Jaap? Lees verder op DPGGrow.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!