Het marketingvak is op het moment erg vol van Artificial Intelligence, maar dat wordt niet weerspiegeld in de titels die door de jury van de Marketing Literatuur Prijs van Platform voor Innovatie in Marketing (Pim) zijn genomineerd. AI 'domineert' het veld niet. Het ontbreekt niet in de lijst, maar sales, b2b-marketing, brand design en customer experience (en nog meer onderwerpen) ook niet. Dit zijn de genomineerden op alfabetische volgorde van de titel:
Dit zijn de genomineerden voor de Marketing Literatuur Prijs 2023 op alfabetische volgorde van de (eerstgenoemde) auteurs:
- De Ruwe Diamant - Steven Van Belleghem "
- AI in Marketing - Charida Dorder
- The Customer Leader - Rudy Moenaert & Henry Robben
- Why your customer experience program will fail - Frederieke Niehoff & Aleksandra Pilniak
- Strategisch Brand Design - Roel Stavorinus
- Handboek strategische B2B-marketing - Jean-Pierre Thomassen
- Speak up now! - Wim Vermeulen
- Salestech - Hanneke Vogels
Meer dan een uitreiking
De winnaar van de Pim MLP 2023 wordt bekend gemaakt op 28 november aanstaande, maar Pim waarschuwt: ‘Het gaat verder dan een uitreiking!’ De MLP viert dan namelijk zijn 20-jarig bestaan met een volgens Pim ‘buitengewoon event’.
Bezoekers wordt de kans geboden om ‘enkele van de meest invloedrijke marketingexperts van het afgelopen jaar’ te ontmoeten. Bovendien belooft Pim dat alle genomineerden het podium betreden om exclusieve inzichten te delen. Aanwezigen krijgen de gelegenheid om in break-out sessies te discussiëren over actuele vraagstukken die leven in het vakgebied marketing. Meer informatie op de website van Pim.
Jury
De jury bestaat uit ouwe getrouwen, maar verwelkomt ook een aantal nieuwe marketingdeskundigen. Zie onderstaande afbeelding.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!