Vrouwelijke PR-seniors richten wereldwijd netwerk op tegen salarisachterstand

De communicatiebranche bestaat voor 70 procent uit vrouwen die slechts 30 procent van de topposities bezetten

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vandaag wordt op het internationale communicatiecongres ICCO (International Communications Consultancy Organisation) in MIlaan een nieuw netwerk opgericht voor vrouwelijke communicatieseniors. GWPR (Global Women in PR) is een initiatief van twee vrouwelijke communicatiemanagers Susan Hardwick en Angela Oakes en bouwt voort op het netwerk dat eerder dit jaar in Engeland is opgericht.

Weinig topposities

Aanleiding voor GWPR zijn diverse recente onderzoeken waaruit wederom bleek dat vrouwen in PR ondanks een overweldigende meerderheid nog steeds relatief weinig topposities bezetten en bovendien structureel minder verdienen dan mannen in vergelijkbare posities.  Zo berekende Th;t-there-more-female-ceos-in-pr">Holmes Report dat de communciatiebranche voor 70 procent uit vrouwen bestaat, die slechts 30% van de topposities innemen. De Britse  rekende uit dat in de UK vrouwen gemiddeld 13.500 euro minder verdienen dan hun mannelijke collega&;s en gemiddeld bijna 90.000 euro minder bonussen incasseren.

Gender gap

Doel van GWPR is om -  onder meer via LinkedIn – vrouwen bijeen te brengen om ideeën, contacten en ervaringen uit te wisselen, en de krachten te bundelen in de strijd tegen de salariskloof en de achterstand in directies.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie