Voorpublicatie 'Guerrilla marketing'

Buzzmarketing. Guerillamarketing. Ambushmarketing. Mond-op-mond-reclame. Viral marketing. Etc. Etc. 'Nieuwe' vormen van communicatie winnen terrein. Iedereen praat erover maar wat het nou allemaal precies betekent? We geven het beestje gewoon geregeld een ander naampje.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maar uiteindelijk is het toch makkelijk voor marketeers om te weten wat al deze nieuwe vormen van marketing nu precies zijn. Het boek 'Guerrilla markerting, nieuwe sluiproutes naar het hart van je klant' van helpt marketeers alvast bij een van deze oprukkende vormen van marketing. Op Molblog een voorpublicatie.

Omdat wij hebben meegewerkt aan het boek (interview ondergaan/input geleverd), hebben we het hoofdstuk over guerrilla-pr gekregen als voorpublicatie. (Pdf-download, 1,3MB), inclusief cover en achterkant, het voorwoord en de inhoudsopgave zodat je een idee krijgt van het hele boek. Voor de moderne pr-specialist en marketeer of guerrilla-kenner geen hogere wiskunde maar voor marketeers die nog steeds denken dat PR hetzelfde is als 'persberichten versturen' en 'journalisten bellen' misschien een eye-opener. Net zoals de rest van het boek.

Het boek is de moeite waard geworden, ik bewonder de poging van Hospes om een dergelijk breed onderwerp proberen te vangen in een boek uit een praktische marketingreeks. Guerrillamarketing en andere buzzwoorden laten zich namelijk niet zomaar in een hokje of boekje duwen.

Waar de grens ligt tussen guerrillamarketing, guerrilla-pr, marketing-pr, viral marketing, etc etc; eigenlijk doet het er ook niet toe. Het gaat om een goede strategie, een creatief concept en een multidisciplinaire en multimediale invulling daarvan. En of nu het reclamebureau, het PR-bureau, het designbureau of het internetbureau met 'the big idea' komt; het zou niets uit mogen maken. Wat is het dan toch jammer dat er bij nog steeds te weinig bureaunetwerken ook echt wordt samengewerkt en nog steeds te weinig klanten kiezen voor multidisciplinaire projectteams. Of kennen jullie daar wel goede voorbeelden van?

Enfin, terug naar het boek; wie wil het nieuwe boek lezen en een recensie schrijven voor Molblog? Ik kan vast wel een recensie-exemplaar of de volledige pdf op de kop tikken. Het is vanaf 17 mei te koop in de boekhandel en online.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie