Viral van de week: Valorant Twitch Drops

Social Media Bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Valorant

In tijden van de pandemie word het ene na het ander Twitch record verbroken. Deze week met de beta versie van Valorant. De game trok elke dag 1,5 miljoen kijkers naar Twitch, wat dicht in de buurt komt van haar broertje League of Legends met 1,74 miljoen streams tijdens de wereldkampioenschappen in 2019, door een, op zijn zachtst gezegd, onconventionele manier van verspreiding van de beta.

Normaal gesproken kunnen alle spelers gratis een beta betreden, nu hadden alleen grote game-influencers op Twitch toegang tot de beta. Deze profspelers konden niet wachten om Valorant te spelen omdat prestaties als de tick rate, de verversingssnelheid van de server, zijn verbeterd bij Valorant. Iets waar veel mensen op zaten te wachten na Counter Strike, een andere succesvolle game van Riot. Om toegang te krijgen tot Valorant moesten spelers hun Riot (uitgever van Valorant) en Twitch -accounts koppelen, waarna ze een toegangscode kregen.

Alle mensen die thuis naar de streams van Valorant keken hadden de kans om ook een toegangscode tot de beta te machtigen. En... omdat iedereen thuis zit en zich verveelt, besloten heel veel mensen een kijkje te nemen naar de stream. Sommigen hebben zelfs meerdere browsers open gezet om de kans te vergroten om een ‘beta key’ te kunnen bemachtigen. Als dat geen boss move is...

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van socialmedia-strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie